מה יהיה גורלו של חוק ההסדרה?

מושב החורף של הכנסת נפתח היום בהבטחות של הנהגת הבית היהודי לקידום חוק ההסדרה כפתרון ישים ומהיר להסדרת עמונה. שקד תבקש להעלות את הצעת החוק להצבעה בועדת השרים לחקיקה אך עתיד החוק תלוי בעמדתו של ראש הממשלה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 10:02 כח בתשרי התשעז

מה יהיה גורלו של חוק ההסדרה?
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

שרת המשפטים, איילת שקד, תבקש להעלות היום את חוק ההסדרה להצבעה בועדת השרים לענייני חקיקה, בראשה היא עומדת. מושב החורף של הכנסת נפתח היום, בבית היהודי אמרו בשבוע שעבר כי יעלו באופן מיידי, עם פתיחת המושב, את חוק ההסדרה להצבעה, במפלגה רואים את החוק כפתרון הריאלי כרגע להסדרת עמונה וההתיישבות.

עתידו של חוק ההסדרה תלוי בתגובתו של ראש הממשלה. כידוע, ב-2012, גרם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביטול חוק ההסדרה שיזם בזמנו ח"כ זבולון אורלב, במטרה למנוע את פינוי גבעת האולפנא. נתניהו טען כי החוק היה פוגע בהתיישבות וגייס רוב מוחץ של חברי כנסת שיצביעו נגד החוק.

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי אמר בשבוע שעבר בראיון לגלי צה"ל כי עם פתיחת מושב החורף של הכנסת "אנחנו מתכוונים להעלות את חוק ההסדרה לועדת שרים לחקיקה ולהעביר אותו. אמרנו שאם עד פתיחת המושב לא יהיה פתרון אסטרטגי להתיישבות אז נעשה את זה. הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות בדרך המלך".

בקשר לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אודות חוק ההסדרה, אמר בנט "הוא יועץ. אני הייתי מנכ"ל בהייטק, היו לי יועצים משפטיים, בסוף המנכ"ל הוא זה שקובע. ממשלה בהגדרה צריכה למשול, יועצים צריכה לייעץ ושופטים צריכים לשפוט. כל אחד במקומו. היועץ הוא לא ראש הממשלה. אנחנו בדקנו עם שורה של מומחי משפט גם בדין הבינלאומי, אין שום בעיה חוקתית בחוק הזה. נשמע בשמחה את הייעוץ, אבל אנחנו צריכים להחליט. לכן ח"כ שולי מועלם הגישה את החוק, זו לא הפתעה, אמרנו מראש שבהעדר פתרון נעשה את זה, לצערי לא הגיע פתרון אחר ולא ראינו הסתערות על העניין הזה. לכן אנחנו נגיש את החוק ואני מצפה מחברי הליכוד, שכמעט כולם חתמו על עצומה בעד החוק הזה, שיתמכו גם בחוק שסוף סוף יסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

לפני כחודש חתמו רוב חברי הכנסת ושרי הליכוד על קריאה לחוקק במיידי את החוק ולמנוע את פינוי עמונה. "שרים, סגני השרים וחברי הכנסת מסיעת הליכוד, תומכים בחקיקת חוק ההסדרה, שנועד להסדיר בדרך חוקית את בתי התושבים בעמונה, עפרה, נתיב האבות ובהתיישבות כולה ביהודה ושומרון, ולמנוע עיוות מוסרי, אנושי וחברתי, שייווצר על ידי פינוי של מאות ואלפי משפחות שבנו את ביתן בתמיכה ובסיוע של ממשלות ישראל לדורותיהן: אנו נפעל לקידום החקיקה החשובה והמוסרית הזאת!" נכתב בקריאה שהוציאו חברי הכנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן