מה בדיוק הבטיח הרמטכ"ל לרב דרוקמן?

ל'כיפה' נודע שצוות מיוחד יעביר לרמטכ"ל את המלצותיו בנושא פקודת 'השירות המשותף'. הצוות יכלול נציגות תורנית אזרחית וצבאית. עם זאת, צה"ל ימשיך לקדם שילוב לוחמות ביחידות השונות בהתחשב בחיילים הדתיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/16 09:08 א בכסלו התשעז

מה בדיוק הבטיח הרמטכ"ל לרב דרוקמן?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אתמול פורסם שהרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, שוחח בטלפון עם הרב חיים דרוקמן והבטיח לו שפקודת 'השירות המשותף' תבחן בשנית. ל'כיפה' נודע שחלק מתהליך הבחינה המחודשת, יתבסס על המלצות שיועברו לרמטכ"ל על ידי ועדה מיוחדת שתוקם בקרוב בשם 'הפורום המשותף'. הפורום יאגד בתוכו נציגים מהרבנות הצבאית, בקבע ובמילואים, ונציגים נוספים מהמוסדות התורניים, אשר שולחים את תלמידיהם ותלמידותיהן לשירות צבאי.

ל'פורום המשותף' ישלחו את נציגיהם, איגוד המכינות, איגוד ישיבות ההסדר, המדרשות והמכינות לבנות, רבנים צבאיים במילואים והרבנות הצבאית הראשית. הפורום יגבש נייר עמדה בנושא ההשלכות של פקודת 'השירות המשותף' על חיילים וקצינים דתיים. לאחר מכן יוגשו ההמלצות לרא"ל אייזנקוט ותוקם ועדה משותפת, לפורום ולצבא, שתבחן את יישום ההמלצות בשטח.

בימים הקרובים צפוי ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, להיפגש עם מספר רבנים מהציונות הדתית במטרה ללבן חלק מהבעיות והמחלוקות שצצו בעקבות פקודת 'השירת המשותף'. עם זאת, בצה"ל לא התחייבו לבחון אפשרות לביטול הפקודה וככל הנראה יימשכו נסיונות השילוב של נשים כלוחמות ביחידות השונות, זאת בהתחשב בהמלצות שיעלו על ידי הפורום החדש שיוקם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן