מהחרד"ל ועד הליברל: רבני הציונות הדתית קוראים לציבור לעלות לעמונה

מה משותף לרב ליאור, לרב רבינוביץ', לרב סתיו ולרב סדן? כולם חתומים על מכתב שקורא לציבור הסרוג לעלות כבר היום לעמונה ולהתנגד לפינוי הצפוי. "אם יגיע יום הגירוש, אנו קוראים לציבור להביע מחאה נמרצת ללא אלימות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/16 21:38 כז בחשון התשעז

מהחרד"ל ועד הליברל: רבני הציונות הדתית קוראים לציבור לעלות לעמונה
tps/הלל מאיר, צילום: tps/הלל מאיר

אחדות שורות כזו בין רבני הציונות הדתית לא זכורה מזה שנים רבות. במכתב מיוחד שפורסם הערב, קוראים 120 רבנים מכל הקשת הציונית דתית לעלות לעמונה, לחזק את התושבים ובמקרה הצורף אף להתנגד לגירוש.

על המכתב חתומים בין היתר זקני רבני הציונות הדתי כמו הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב צפניה דרור, הרב נחום רבינוביץ', והרב יעקב אריאל. בנוסף אליהם צירפו את חתימתם רבנים כמו הרב שלמה אבינר והרב שמואל אליהו, לצדם של רבנים מהזרם הנחשב הליברלי יותר כמו רב העיר שוהם, הרב דוד סתיו. גם ראש המכינה בעלי, הרב אלי סדן, חתום על המכתה למרות שאינו מרבה להתבטא ולקחת חלק ביוזמות מסוג זה.

הרבנים כתבו במכתב: "אנו קוראים לכל מי שיכול כבר בעת הזאת לבוא ולשהות בישוב. השהייה במקום באה בכדי לחזק את התושבים היקרים, ולומר באופן ברור לכל מקבלי ההחלטות: אנחנו עתה יחד עם תושבי עמונה בעת צרתם לכל דבר ועניין, ונמשיך להיות עימם עד אשר יחוקק חוק ההסדרה, ועמונה תזכה לגאולה".

במידה ותגיעה שעת הפינוי אומרים הרבנים כי "אם רחמנא ליצלן, יגיע יום הגירוש, אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולשהות בישוב, ולהביע מחאה נמרצת על הרס הישוב, באמצעות התנגדות פסיבית, וללא אלימות".

במסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו וממשלתו הם כותבים: "אנו קוראים לממשלת ישראל, ולעומד בראשה, למנוע לאלתר את ההרס הנפשע והמיותר הזה. הימים הקרובים הינם ימים גורליים לעתידו של הישוב עמונה, וממילא לכלל ההתיישבות. הכנסת יושבת על המדוכה, וביכולתה לחוקק חוק שיציל את הישוב מהרס. לא עת היא לחשות, כלפי שמיא וכלפי אדם".

ממטה המאבק למען עמונה נמסר כי "בעקבות קריאת הרבנים, נערכנו כבר היום לקליטת אלפי האזרחים שיבואו לסייע במניעת הפינוי. אנו ממשיכים לקרוא לראש הממשלה, שר הבטחון, שרת המשפטים ושר החינוך לעשות ולא רק לדבר ולהעביר בהקדם את חוק ההסדרה .היום ברור מתמיד כי שנית עמונה לא תיפול".

(צילום: יחצ)