מדינה יהודית ללא בנייה?

במועצת יש"ע זועמים לאור הצעתו של ראש הממשלה נתניהו. "איזו מין מדינה יהודית תהיה זו שבה אסור רק ליהודים לבנות בתים?"

חדשות כיפה אורי פולק 12/10/10 00:00 ד בחשון התשעא

מדינה יהודית ללא בנייה?
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

"איזו מין מדינה יהודית תהיה זו שבה אסור רק ליהודים לבנות בתים?", כך הגיב אתמול (ב) דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, לאור הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו בפתח מושב החורף של הכנסת, לפיה יאריך את ההקפאה בתמורה להכרה פלסטינית במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

"אסור לישראל להאריך את ההקפאה בשום מקרה. ההתיישבות היא מקור עוצמה של ישראל ואין להפוך אותה לבת ערובה של אבו מאזן. המשך ההקפאה הוא מלכודת שבעקבותיה נתניהו יוכנס לבית מטבחיים מדיני, כשלא נותר דבר מאמינות עמדותיו", הוסיף דיין.

גם ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, טען אתמול כי "יהודה ושומרון הם חלק ממרכז ארץ ישראל, וזכותנו וחובתנו הציונית לבנות בהם, ועל דעת זה בדיוק העם נתן בו את אמונו בבחירות האחרונות. איננו מעלים בדעתנו ולו כבדיחה, כל המשך של ההקפאה, שהייתה עוולית, מזיקה ומיותרת מלכתחילה. על נתניהו לומר את הדברים בקול ברור וגם לקיימם בתנופת בנייה בשטח".

בנאומו של ראש הממשלה בפתח מושב החורף של הכנסת, אמר נתניהו כי "אם ההנהגה הפלסטינית תאמר בצורה חד משמעית לעמה שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אהיה מוכן לכנס את ממשלתי ולבקש השהיה נוספת של הבנייה". הנאום שוסע מספר פעמים בקריאות ביניים של חברי כנסת, לרוב מהמפלגות הערביות ומקדימה, אך גם על ידי נציגי הימין אשר קראו לנתניהו, לאחר הנאום, לחדש את הבנייה בהתנחלויות.

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "כשם שהפלסטינים מצפים שאנו נכיר במדינה הפלסטינית כמדינת הלאום שלהם, כך אנו מצפים שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום שלנו. אין ספק שצעד כזה מצד הרשות יהווה צעד בונה אמון. לצערי, עד עכשיו הפלסטינים לא נענו לקריאתי זו, וארה"ב מנסה דרכים אחרות כדי להבטיח את קידום השיחות".