מדוע נשיא איחוד הצלה הסתובב לבוש כשייח ערבי במרכז דובאי?

התערבות מוזרה הביאה את אלי ביר, נשיא ארגון איחוד הצלה, להתחפש לשייח ערבי ולהצטלם ברחוב סואן בדובאי כשהוא מדבר בעברית. צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/07/15 12:56 כז בתמוז התשעה

מדוע נשיא איחוד הצלה הסתובב לבוש כשייח ערבי במרכז דובאי?
דוברות איחוד הצלה, צילום: דוברות איחוד הצלה

ארגון 'איחוד הצלה' מסייע בתקופה האחרונה להקים ארגוני מתנדבי רפואת חירום בדובאי, הודו ובנגלדש, כך מתחיל סיפור אשר מסתיים בבכיר ישראלי שהסתובב בלב רחוב סואן בדובאי, אחת משבע האמירויות במפרץ הפרסי.

לאחרונה אתגר פילנטרופ התורם לארגון את אלי ביר, נשיא 'איחוד הצלה', ואמר לו כי אם יתלבש כשייח ערבי ויצלם וידיאו עצמי בעברית בלב רחוב סואן בדובאי, הוא יתרום לארגון שני אופנועי אמבולנס בשווי של יותר מרבע מיליון שקלים.

שיתוף הפעולה החל לפני שנתיים, אז נפגשו ביר ושאפי מאהר, מייסד חברת האמבולנסים ההודית הענקית "זיקיתזה" (ZIQITZA), במסגרת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. מאהר התלהב מאוד מההצלחה של מתנדבי 'איחוד הצלה' בישראל להגיע במהירות לכל מי שזקוק לעזרה רפואית ולהציל את חייהם של עשרות אלפי אנשים בישראל בשנה. מאהר הציע לביר לשתף פעולה להקמת מערך מתנדבים דומה באזורי הפעילות של חברת האמבולנסים שלו שהיא הגדולה ביותר בהודו והיא כוללת 1,600 אמבולנסים וסניף גדול בדובאי.

אמש נראה ביר יחד עם מנהל הפעילות הבין לאומיות של 'איחוד הצלה' דובי מייזל, צועדים ברחובות דובאי כשהם לבושים כשייח'ים ערבים. בסרטון עצמי שצילם נראה ביר אומר כי פילנטרופ התורם באופן קבוע ל'איחוד הצלה' שמע כי הוא נמצא בדובאי והציע שאם השניים יצאו לרחוב לבושים כשייח'ים ויתעדו זאת, יתרום הנדבן לארגון שני אופנועי אמבולנס בשווי של יותר מרבע מיליון שקלים. ביר ומייזל הרימו את הכפפה ונראים מדברים בעברית בלב רחוב סואן באמירות הערבית. צילום הסרטון נקטע לאחר שהשניים משכו את תשומת הלב של המשטרה המקומית.

צפו:

[embed]

]