מגן סאקר ועד מנהרות הכותל: גולשי המגזר משתפים את סיפורי הדייטים בירושלים

לכבוד ט"ו באב ביקשה עיריית ירושלים מהגולשים למפות את סיפורי האהבה שלהם שהתרחשו בעיר. מאות סיפורים, ביניהם סיפורים מגזריים, מופיעים כבר על המפה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 17/08/16 15:03 יג באב התשעו

לכבוד ט"ו באב פתחה עיריית ירושלים מיזם אינטרנטי חדש בשם "מפת האהבה של ירושלים", באמצעות google maps התבקשו הגולשים לכתוב את סיפורי האהבה שלהם בעיר ולמקם אותם במפה. מאות סיפורים כבר גודשים את המפה, ביניהם גם לא מעט סיפורי דייטים מגזריים.

ביקור בגן סאקר במפה הירושלמית מוכיח שאכן המקום הוא נ.צ. משמעותית בחייו של דוס.

"כמאמר השיר: 'גן סאקר' (אנדרדוס, שם, שם) ישבנו פה במעין סטירה על היותנו דוסים. אחרי 'העיר הזאת' ובדרך ל'נקודת מגע' במוזיאון ישראל, חוגגים שישה חודשים יחד, אכלנו כאן פיצה ביתית שהבאנו בתוך קופסת גלידה ממוחזרת, וחלמנו על השנה הקרבה ובאה וכל ההתחלות האלה. מלאי חששות ותקוות ותהיות.. ידענו שנהיה שם אחד בשביל השניה. ולגמרי לגמרי היית. תודה".

גולשת שקבעה לדייט בצומת רמות סיפרה:

"קבענו היפגש בצומת. בליינד דייט של דתיים. הוא הגיע לפני, ראה מישהי שאל לשמה והחליט שהיא אני. שוחחו שוחחו עד שגילה שהוא לא בדייט הנכון. המשפט הראשון שהוא אמר לי: 'את לא מאמינה מה קרה לי עכשיו'. כבר מצא חן בעיני. המזל שלי הוא שהוא לא המשיך לדייט איתה. המזל שלו שלא הפסקתי לצחוק"

"היא הפתיעה אותי בביקור בישיבה שלי בצפון, ופספסה את האוטובוס האחרון חזרה לירושלים. נסעתי איתה בטרמפים את כל הדרך, כדי לחזור למחרת באוטובוס הראשון. פה ירדנו מהטרמפ בשעת לילה מאוחרת, סמרטוטים עייפים, עם בקבוק מים שנשפך עלינו באוטו, ואני רק שמחתי כל כך שזכיתי לעוד לילה עם אהובתי" כתב גולש נוסף.

ואיפה עוד במגזר אפשר לפגוש את האהבה, אם לא במד"א: "הכרנו בקורס חובשים במד"א מפה לשם עד היום הקשר נמשך".

גם סיפורים היסטוריים נכנסו למפה: "האמת היא שזה לא הסיפור שלי אלא של סבא וסבתא שלי, שניהם כבר לא כאן כדי לספר. עמק המצלבה היה המקום בו נפגשו בשנות החמישים קבוצות שונות של צעירים. סבתא היפה נקעה פתאום את הרגל ולא ידעה איך לחזור הבייתה. במקרה סבא שלי עבר במקום עם הווספה שלו והחליט להקפיץ אותה הבייתה. משם הכל היסטוריה... סבא נפטר לפני שנתיים, סבתא הצליחה לסחוב שנה ונפטרה משברון לב. על הקבר המשותף נחקק: 'בחייהם ובמותם לא נפרדו'".

גולשת בשם סיגל כתבה בנקודה בה נמצאות מנהרות הכותל: "מנהרות הכותל. עמוק עמוק מתחת לאדמה מול הכותל הקטן, בלי חמצן, הוא מציע לי נישואין".

בדף הפרוייקט של העירייה נכתב: "אולי אנחנו לא שמים לב לזה אבל העיר מלאה באהבה ואוהבים. הרי לכל אחד מאיתנו יש ספסל, עמוד תאורה, תחנת אוטובוס, בית קפה או גינה שמזכירים לנו סיפור אהבה. לרגל ט"ו באב, עיריית ירושלים מזמינה אתכם למפות את כל סיפורי האהבה של העיר".