מגדילים ראש: המנהל האזרחי ניסה להרוס גם את הכביש המוביל לעמונה

פרסום ראשון: בהתערבות מטה המאבק למען עמונה ובהוראת אלוף פיקוד מרכז הופסקו העבודות של המנהל האזרחי להריסת הכביש שמוביל ליישוב. המנהל האזרחי: "פועלים למימוש פסק הדין של בג"ץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/03/17 14:17 ז באדר התשעז

מגדילים ראש: המנהל האזרחי ניסה להרוס גם את הכביש המוביל לעמונה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

לפני מעט יותר מחודש מימשה מדינת ישראל את פסיקת בג"ץ לפנות ולהרוס את בתי עמונה. היום (א') הסתבר שהמנהל האזרחי החליט "להגדיל ראש" ולנסות להרוס גם את כבישי היישוב. כך לפחות טוענים במטה המאבק למען עמונה.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=StA5ZwN8xLg[/embed]

אחד מהעקורים, יהוידע נזרי, מספר ל'כיפה' כי בזמן שעלה ליישוב המפונה ראה את ניסיונות הריסת הכביש, "עליתי לטפל בכרם שלי וראיתי שמתחילים להרוס את הכבישים אז דיווחתי למטה המאבק והם דאגו שזה ייעצר". נזרי מציין שהיה מופתע מפעולות המנהל האזרחי שכן לפי הבנתו, "צו ההריסה היה על הבתים ולא על כבישים. זה נרא כמו נסיון מחטף של המנהל האזרחי".

יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון, מאשר את הפרטים ואומר כי אכן החלו עבודות ההריסה שנעצרו רק בהוראת אלוף פיקוד המרכז רוני נומה. לטענתו, "המנהל האזרחי פועל כמדינה בתוך מדינה ועושה דברים על דעת עצמו".

על הטענה שהמנהל האזרחי פועל על פי הנחיית בג"ץ, אומר בוארון כי "בהחלטת בג"צ רשום 'מימוש צווי הריסה על המבנים' ולא רשום שום דבר לגבי כבישים ולא לגבי עצים". לדבריו היעצים המשפטיים למיניהם, ממציאים מונחים משפטיים הנגועים בהשקפת עולם מגמתית.

"התירוץ של יועמ"ש איו"ש וחבר מרעיו", הוא אומר, "זו המצאה משפטית חדשה שנקראת 'תכלית הפסיקה'. מדובר באנשי שמאל קיצוני שמגדילים ראש ומדברים על תכלית הפסיקה שלדעתם מורה על הריסת התשתיות. למרות שפסיקת בית המשפט דיברה על מבנים בלבד, הם רוצים לעקור גם את הכבישים והמטעים, מכיוון שהם רוצים למחוק כל זכר לעמונה".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "המנהל האזרחי פועל למימוש פסק דינו של בית המשפט העליון בעניין עמונה, אשר מנחה לממש את צווי האכיפה נגד הבינוי הבלתי חוקי במרחב עמונה. כך פועל המנהל האזרחי לאכוף את הדין נגד בניה בלתי חוקית בשטח, לרבות דרכים ותשתיות שנבנו ללא היתר".