מבקר המדינה הטיל קנסות כבדים על הבית היהודי והליכוד

בדו"ח מבקר המדינה, על הוצאות המפלגות בבחירות, מי שסופגת את מרבית האש היא הבית היהודי. בגין התנהלות המפלגה, השית עליה השופט לשעבר, שפירא, קנס בגובה של מיליון ו 850 אלף ש"ח. הגירעון הגדול ביותר שייך ל-'יש עתיד'

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/16 21:57 טז בתשרי התשעז

מבקר המדינה הטיל קנסות כבדים על הבית היהודי והליכוד
Isaac Harari, פלשא 90, צילום: Isaac Harari, פלשא 90

לאחר הביקורות הנוקבות של מבקר המדינה, השופט בדימוס משה שפירא, על הבית היהודי בבחירות הקודמות, נראה שבמפלגתו של בנט, מסרבים להפנים את המסקנות. שפירא החליט לקנוס את המפלגה בכמעט 2 מיליון שקלים, בגין התנהלותה הקלוקלת במערכת הבחירות האחרונה.

הדוח השלילי, על סיעת הבית היהודי, התייחס לכך שלא כללה בחשבונותיה את מלוא ההוצאות שביצעה, כולל על כנסים, אירועי הסברה, פרסום ותעמולה וגם הוצאות העסקתם של חלק מפעילי הסיעה. בנוסף לכך, הסיעה כללה בחשבונותיה הוצאות בלתי תקינות כמו קנסות על תליית מודעות בניגוד לחוקים עירוניים, השתמשה בעצרת הגדולה של "המחנה הלאומי", בה נאמו בנימין נתניהו, נפתלי בנט,אלי ישי ושרון גל ולכן ההשתתפות של המועמדים בעצרת, היא המובילה למסקנה כי מדובר בתרומה . גם סיעת האיחוד הלאומי-תקומה, בראשות אורי אריאל, כללה בדוחותיה תמיכות והלוואות שהעניקה לעמותות של מקורבים, ועל כך ננזפה אך לא נקנסה.

לגבי מעורבות גופים שאינם קשורים באופן ברור למפלגות, למשל V15, המבקר קבע: "משלא הועלו ממצאים המצביעים פוזיטיבית על קשר ארגוני בין הגופים לאחת מהסיעות, אין בפעילות פוליטית או בפרסומים הקוראים להחלפת הממשלה ופרסומים אחרים המעודדים הצבעה עבור גושים שונים תעמולה מובהקת, כדי להצדיק קביעה שסיעה מסוימת קיבלה תרומה מגוף חוץ מפלגתי".