מבין עשרת בתי הספר הקרביים - אף לא בית ספר חילוני אחד

ישיבות ותיכוני החינוך הדתי לאומי מובילים את רשימת המוסדות בהן אחוז המתגייסים לקרבי הגבוה ביותר בארץ. במקום הראשון ישיבת סוסיא עם 97%

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/11/15 20:45 ז בכסלו התשעו

מבין עשרת בתי הספר הקרביים - אף לא בית ספר חילוני אחד
אילוסטרציה דובר צהל, צילום: אילוסטרציה דובר צהל

כמה לא מפתיע: ישיבות ההסדר והישיבות התיכוניות מובילות את טבלת המוסדות באחוזי החיילים שהתגייסו לשירות קרבי כשבמקום הראשון ישיבת בני עקיבא בסוסיא שהגיעה לנתון מדהים של 97% ליחידות קרביות. נתון מפתיע נוסף הקשור לחיילות, בעשירייה הראשונה שני מוסדות חינוך ממלכתי דתי, מטבריה ומנתיבות, ששלחו למעלה מ-10% מבוגרותיהן לשרת כלוחמות.

נקודה מעניינת שעלתה מהנתונים שפרסם היום אגף כוח אדם של צה"ל בתדרוך לעיתונאים, כלל את עשרת התיכונים הנחשבים לקרביים ביותר (אחוז המתגייסים ליחידות קרביות) הם מיישובים קטנים בפריפריה, חלקם הגדול ביהודה ושומרון.

בנתונים שפורסמו דווח גם על הערים בהן ישנו אחוז הגיוס הגבוה ביותר והשנה לא נרשמו שינויים דרמטיים - בדומה לשנה שעברה מודיעין ממשיכה להוביל בגברים עם ציון של 84% המשקלל את המיצוי ללחימה ולקצונה לצד שיעורי הגיוס. במקום השני, ואורחת קבועה בצמרת, נמצאת גבעת שמואל שזינקה שבעה מקומות וזכתה לציון 82.2%. גם קריית אונו שבמקום השישי עלתה בתשעה מקומות.

הרשימה של עשרת המוסדות המובילים בארץ באחוז הלוחמים מבין המתגייסים:

1. סוסיא ישיבת בני"ע - 97.1%

2. ישיבה תיכונית מצפה רמון - 90.9%

3. ישיבת אהבת חיים - כוכב השחר - 89.2%

4. ישיבה תיכונית חיספין - 88%

5. ישית אמי"ת נחשון - נחם - 86.7%

6. מוסדות בני עקיבא אופקים - 86.7%

7. ישיבת נר תמיד - חשמונאים - 84.6%

8. מקיף שדה אליהו - 84.2%

9. ישיבה לצעירים חיצים - איתמר - 83.3%

10. ישיבת תקות יעקב - שדה יעקב - 82%