מאות השתתפו בכנס להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

למעלה מ-600 פעילים השתתפו בכנס שקרא להחלת הריבונות הישראלית בשטחי ההתיישבות. מארגנות הכנס, יהודית קצובר ונדיה מטר, ציינו כי הן "גאות בתוכנית שהיא משב רוח מרענן במציאות הפוליטית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/07/12 10:40 כה בתמוז התשעב

מאות השתתפו בכנס להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון
שלומי שלמוני, צילום: שלומי שלמוני

למעלה מ-600 פעילים השתתפו ביום חמישי האחרון בכנס להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, שהתקיים בחברון. בכנס, שאורגן על ידי תנועת "נשים בירוק", השתתף גם יו"ר "הבית היהודי" השר דניאל הרשקוביץ, שקרא להחיל ריבונות על כל שטחי יו"ש - ולא רק על יישובים ספציפיים.

"החלת ריבונות על חלק מהשטח מתפרשת בעיני הצד השני כתחילת הויתור על שאר השטח, ועל כן יש להבהיר את הדברים באופן מפורש ולפעול להחלת ריבונות כוללת", ציין הרשקוביץ. לדבריו הצטרף ח"כ אורי אריאל שהציג מתווה פוליטי הכולל גם שינוי מבנה ההצבעה לכנסת באופן בו גם אם יקבלו ערביי יהודה ושומרון אזרחות - הם לא יוכלו להביא לשינוי דרמטי במפה הפוליטית בישראל.

בין הדוברים היה גם עו"ד איציק בם מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל שניתח את המציאות המשפטית ביהודה ושומרון וקבע כי סוגיית החלת הריבונות אינה סוגיה משפטית אלא פוליטית גרידא שכן אין ריבון אחר הדורש השבת השטח לידיו, ובפועל קיים ביו"ש מעין "ואקום ריבוני". יו"ר מועצת שומרון, גרשון מסיקה, קרא לציבור הישראלי "לא לחשוש מלהציג את עמדותיו ודרישותיו להחלת ריבונות ומלהציב את עמדתו הנחרצת בדבר שייכות השטח לעם ישראל".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי סיפרה על ההתמודדות הפרלמנטארית בדרך להביא לשינוי היחס ליהודה ושומרון והעמידה הנחרצת לדרישת הריבונות בשטח כולו. לדבריה "גמגום בסוגיה זו אינו מתיישב עם טענה שהשטח שייך לנו ועל כן יש לומר את הדברים בצורה נחרצת וברורה".

מארגנות הכנס, יהודית קצובר ונדיה מטר, מסרו לכיפה כי הן "חשות התרגשות גדולה לראות מאות אנשים שמגיעים מכל רחבי הארץ לחברון כדי לומר שהארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ולשמוע תכנית אחרת, תכנית שהיא משב רוח מרענן במציאות הפוליטית שלנו". הן ציינו כי בכוונתן להמשיך ולפעול יחד עם שדולת ארץ ישראל בכנסת לקידום חוק הריבונות על יהודה ושומרון, ובעתיד הקרוב יביאו עוד ועוד אישים ואזרחים הקוראים לחברי הכנסת לפעול במגמה זו. "יש תחושה שנמאס ממשחקים של התמודדות עם סכנה למאחז כזה או לישוב אחר ורוצים טיפול שורש. מקומם לוותר כשברור לנו שהשטח הזה שלנו", הן טוענות.