מאות השתתפו בהלווייתו של אמיר אוחנה באומן

מאות השתתפו בהלווייתו של אמיר אוחנה שנמצא ללא רוח חיים באגם באומן. מסתמן כי הלילה תועלה גופתו על טיסה לישראל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/09/15 16:40 ז בתשרי התשעו

מאות השתתפו בהלווייתו של אמיר אוחנה באומן
שלומי עליש, סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: שלומי עליש, סוכנות הידיעות חדשות 24

מאות השתתפו היום (א') בעיר אומן שבאוקאינה בהלווייתו של אמיר אוחנה, תושב ישראל שנעדר במהלך שהותו בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב בראש השנה ואותר אתמול (שבת), לאחר מספר ימים של חיפושים, כשהוא ללא רוח חיים באגם הסמוך.

ההלוויה יצאה מהקלויז' לעבר ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל. ע"פ המסתמן הלילה בשעה 23:00 תועלה גופתו על טיסה לישראל משדה התעופה בקייב.

[embed]

]

בימים האחרונים נערכו חיפושים נרחבים אחר אוחנה, שנעדר מאז היום השני של ראש השנה בעיר אומן, במהלך שהותו בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב. אוחנה נראה לאחרונה בשביל שבין בית הקברות היהודי לבין אגם התשליך, כשעל כתפו מגבת, ומאז נעלמו עקבותיו, אך אתמול, נמצאה גופתו באגם התשליך. על פי החשד הוא סבל מהתקף אפילפסיה ונפל לתוך האגם.

משרד החוץ הצטרף למאמצים של כוחות ההצלה העצמאיים והמשטרה המקומית, בניסיון לאתר את אוחנה. הכוחות הישראלים, שכללו צוות דיפלומטים ישראלי, שתוגבר לקראת אירועי ראש השנה באומן, וכן 15 שוטרים של משטרת ישראל, השתתפו בסריקות. בנוסף, הופעלה יחידת צוללנים שסרקה את אגם התשליך הסמוך, וכן נסרקו השדות הסמוכים לאגם.

ביום שישי פרסמה רעייתו של אוחנה, מיטל, סרטון, בו ביקשה סיוע בחיפושים אחר בעלה. "אני מתחננת בכל לשון של בקשה, אני מיטל אוחנה - אישתו של אמיר, הוא לא חזר הביתה, אף אחד לא מוצא אותו. הבנות שלי כל היום בוכות ומחפשות אותו, אני מבקשת ממי שיכול לעזור לי - שיעזור. בבקשה, אני מתחננת, תעזרו לי".

בדבריה פנתה לראש הממשלה וביקשה ממנו "תנסה לעזור, אני מרגישה שהכל תקוע ושוכחים מאיתנו לאט לאט. הוא יכול להיות פצוע באיזה מקום, הוא הבעל שלי, הוא החיים שלי, אני לא יכולה בלעדיו דקה".