מאות אלפי בני הציונות הדתית התייחדו עם זכר הנופלים

בבתי העלמין ברחבי הארץ, בישיבות, באולפנות ובטקסי הזיכרון השונים, התייחדו מאות אלפי בני הציונות הדתית עם זכר הנופלים. בנט בבית העלמין בראשון לציון: "שום רוע לא יכול לעמוד מול אחדות עם ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/15 16:13 ג באייר התשעה

מאות אלפי בני הציונות הדתית התייחדו עם זכר הנופלים
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

בבתי העלמין ברחבי הארץ, בישיבות, באולפנות ובטקסי הזיכרון השונים התייחדו ביממה האחרונה מאות אלפי בני הציונות הדתית יד ביד עם שאר אזרחי מדינת ישראל, וזכרו את הנופלים במלחמות ישראל ובפעולות האיבה.

אתמול בערב התקיים בבריכת הסולטן בירושלים אירוע הזיכרון "זוכרים, שרים ומספרים", אליו הגיעו אלפים מבני הציונות הדתית. צור גולדין, אחיו התאום של סגן הדר גולדין שנהרג וגופתו נחטפה במבצע צוק איתן, ספד לאחיו על הבמה: "הצלחת לאחד בימים מועטים מדינה שלמה על כל מחלוקותיה", אמר גולדין.

"הדר. אני מתגעגע אליך כל רגע. האהבה שמילאה אותך היא אהבת המדינה הזאת והאנשים בתוכה. בעיקר האנשים בתוכה. זאת הרוח שצריכה למכר אותנו ואת כולנו ואיתה אני ממשיך בשמחה. זו העוצמה שתנצח. שתחכה למול אויב שיעז וינסה לחבל. שרק ינסה- אנחנו נחכה", הוסיף צור גולדין.

האירוע נערך זו השנה העשירית ביוזמת ארגון זוכרים בראשות דב קלמנוביץ אשר נפגע אנושות מפגיעת בקבוק תבערה באינתיפאדה הראשונה. במהלך האירוע סיפר קלמנוביץ סיפר את סיפור פציעתו על גבי הבמה ואמר: "השנה שעברה על עם ישראל הייתה דרמטית וקשה. אל משפחת השכול הצבאי והאזרחי הצטרפו השנה, לצערנו, עשרות משפחות. בשנה זו אנו שמים זרקור מיוחד על האימהות, האלמנות, האחיות והחברות, אשר איבדו את היקר להן מכל. אין בכך נחמה, אך אנו רוצים שידעו, כי כולנו עומדים לצידן, ביום הזיכרון ולאורך ימות השנה. גורלן קשור בעבותות נצח בגורלה של מדינת ישראל כולה".

הבוקר נאם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבית העלמין בראשון לציון. בדבריו אמר, "כולנו כחברה מכירים בחוב המוסרי העצום שאנו חבים לכם בני משפחת השכול על קורבנכם ואובדנכם וכולנו מצווים לפעול לבנייתה של מדינת ישראל, לחזק את עוצמתה הן הביטחונית ולא פחות החברתית ,לבנות כאן מדינה לתפארת ,כזו שתהייה "אור לגויים", זה הייעוד של העם שלנו. רק כך נבטיח כי מותם של הבנים לא היה לשווא"

"אויבינו קמים עלינו לכלותינו מדי יום. אויבים אשר אין להם גבול פיזי משותף עימנו באיראן ועד אויבים שאין לנו גבול מוסרי משותף עימם בעזה. להם רק נאמר: עם ישראל הוא עם מאוחד בימי שמחה ובימי צער ללא גבול בין בניו. עם ישראל שידע להגיע באישון ליל ללוות את חייליו הבודדים שנספו ולהגיע רק אתמול לשרידי השואה שנספו במערכות ישראל ללא שהותירו משפחה. מול אחדות עם ישראל, מול כל הטוב והטוב הזה שאין לו גבול - שום רוע לא יוכל לעמוד", הוסיף בנט.

תלמידי ורבני ישיבת ההסדר בנהריה הקימו אוהל לימוד לע"נ חללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בנהריה. באהל התקבצו אברכי, תלמידי ורבני הישיבה. יש שיעורים קצרים מפי רבני הישיבה. לקראת הצפירה דבר רב העיר הרב ישעיהו מייטליס וקרא פרקי תהלים.

הרב אליהו בלום ראש ישיבת ההסדר אמר "ביום הקדוש והמיוחד הזה, אנו רואים זכות וחשיבות להשתתף בצער המשפחות השכולות של בני העיר ובוחרים ללמוד לזכרם באהל שאנו מקימים בתוך בית העלמין. אנו תפילה שעד השנה הבאה לא תצטרף אף משפחה נוספת למעגל השכול של נהריה ובכלל של עם ישראל כולו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן