מאושרים בברוכין: מפקד פיקוד המרכז חתם על צו ה"מכשיר" את היישוב

האישור שהעניק האלוף ניצן אלון מגיע חמישה חודשים לאחר שראש הממשלה נתניהו הבטיח לפעול להכשרת היישוב. עד כה נחשב ברוכין לשכונה של היישוב הסמוך עלי-זהב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/08/12 10:29 כד באב התשעב

מאושרים בברוכין: מפקד פיקוד המרכז חתם על צו ה"מכשיר" את היישוב
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לפני כחמישה חודשים כי יפעל להסדרתם החוקית של שלושת היישובים רחלים וברוכין שבשומרון והישוב סנסנה המצוי בהר חברון. היום (א') החל המהלך לקרום עור וגידים, כשמפקד פיקוד המרכז חתם בסוף השבוע האחרון על הצו המסדיר את מעמדו החוקי של הישוב ברוכין.

על פי הדיווח ברדיו "גלי ישראל", בסוף השבוע האחרון חתם האלוף ניצן אלון על צו המסדיר את מעמדו החוקי של הישוב ברוכין ובכך סלל את דרכו לשלב הבא, אישור התב"ע של הישוב על ידי המנהל-האזרחי. את הפרטים אישר אמנון רוזנברג, מזכיר הישוב, שאמר כי "ביום חמישי האחרון קיבלנו את הצו חתום על ידי האלוף והייתה שמחה גדולה. מדובר בעוד צעד שמקדם את ההגדרה שלנו כישוב. בעזרת השם בזמן הקרוב נקבל גם סימול ישוב ממשרד הפנים. וכעת גם נוכל לקדם את התב"ע של הישוב מול במנהל האזרחי מה שלא יכולנו לעשות עד עכשיו".

המשמעות המעשית בשטח של החתימה תהיה כאמור בקידום תכניות הפיתוח של הישוב וכן הכרה רשמית על ידי משרד הפנים שיעניק מעמד עצמאי לברוכין ואף יזכה בזכויות מוניציפאליות המגיעות לו. עשרות הבתים שכבר נבנו במקום יקבלו תוקף חוקי - ובמקביל ניתן יהיה לקדם את בנייתם של מבני קבע עבור מוסדות חינוך, הפועלים כיום במבנים יבילים.

עד היום הוגדר ברוכין כשכונה של הישוב עלי-זהב הסמוך וכל השירותים להם זכאי ישוב ניתנו לו מכוח רישומו כשכונה של ישוב חוקי הקיים כבר עשרות שנים. ילדי הישוב לומדים בבית הספר היסודי הנמצא בישוב פדואל, מרחק 5 דקות נסיעה, אך כבר בשנים הקרובות צפויה המועצה האזורית שומרון להקים בישוב מבנה קבע שישמש בית ספר.