לראשונה: אתם בחרתם את שם השבט החדש של "בני עקיבא"

כ-25,000 גולשים השתתפו ובחרו את שמו של השבט החדש, שיותר לפרסום במוצאי השבת הקרובה, "שבת הארגון". מזכ"ל התנועה: "השם החדש מבטא את עוצמתה של התנועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/11 15:07 כד בחשון התשעב

לראשונה: אתם בחרתם את שם השבט החדש של "בני עקיבא"
יחצ, צילום: יחצ

לראשונה בתולדות תנועת הנוער "בני עקיבא", חניכי התנועה הצביעו והשתתפו בבחירת שם השבט החדש שיחשף במוצאי השבת הקרובה, "שבת הארגון" של התנועה. כ-25,000 גולשים הצביעו והשפיעו באתר כיפה, תוך שהם מציעים למעלה מ-350 שמות שונים שיועדו לשבט החדש.

למעלה ממחצית מהשמות נפסלו מחוסר נימוק או מפני שהשמות המוצעים נקראו על שמות אישי ציבור. דוגמה בולטת היה הניסיון לקדם את בחירתם של השמות "פורת" או "חנן", על שמו של הרב חנן פורת ז"ל, שנפטר השנה ממחלה קשה. דוגמה נוספת נרשמה סביב מספר שמות שהוצעו בעקבות שחרורו של חייל צה"ל החטוף, גלעד שליט.

לבסוף ולאחר "סינון" השמות החוקיים, הועברו כ-150 שמות שהתחרו במערכת. מתוכם, 30 השמות שזכו לפופולאריות הגבוהה ביותר, הועברו להצבעה במליאת "בני עקיבא", שצמצמה את סך השמות ל-15. השמות הועברו לבחירת שבט הרא"ה והקומונריות שלו, באמצעות הצבעה מקוונת באתר, מתוכם צומצמה הרשימה לשבעה שמות בלבד. אמש (א') הוגשו השמות למליאת התנועה, אשר בחרה את השם החדש מבין השמות שהוגשו על ידי הגולשים.

השמות שעלו לגמר הגדול, לפי מספר ההצבעות, הם: איתן, אליה, כפיר, אופק, נעם, שחר ושילה.

עדי מאמו, סמנכ"ל אתר כיפה, אמרה כי המהלך המשותף עם "בני עקיבא" היה למעשה "פריצת דרך חברתית בתולדות התנועה, אשר החליטה לראשונה לערב את בני הנוער בבחירת שם השבט. מה שעד היום היה לעניין הנפסק בחדרי חדרים ורק אז 'מודלף' החוצה, הפך בעידן הפייסבוק להחלטה של כלל החניכים והמדריכים". מאמו מאמינה כי לא מדובר בעניין חד פעמי אלא ב"מהלך שככל הנראה יאומץ גם בשנים הקרובות, מתוך רצון לשלב את השטח בהחלטות הנהגת התנועה".

דני הירשברג, מזכ"ל התנועה, אמר לכיפה כי "באירוע מרגש שהתקיים בבית הרב קוק בירושלים, תחת מעטה של קדושה, התכנסה המליאה הארצית לבחירת שם השבט החדש. אנו מנועים מלפרסמו אך השם מבטא את עוצמתה של התנועה והכוח שלה בעם ישראל". הירשברג הוסיף כי "בני עקיבא, כתנועת נוער, רואה חשיבות רבה בשיתוף הנוער בתהליכים השונים. כך הנהגנו גם בחידוש שהכנסנו בבחירת שם השבט החדש, יחד עם שמירה על מקומה של מליאת 'בני עקיבא' שקיבלה את ההחלטה אודות השם החדש".