לקראת אישור בממשלה: 72 מיליון ש"ח להתנחלויות, 80 מיליון לישיבות

היום צפויה ממשלת ישראל לאשר העברה של 72 מיליון שקלים ממשרדי הממשלה לטובת יישובים ביו"ש לאחר ההרעה במצב הביטחוני בשנה האחרונה. 80 מיליון ש"ח יועברו לישיבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/16 09:14 יג בסיון התשעו

לקראת אישור בממשלה: 72 מיליון ש"ח להתנחלויות, 80 מיליון לישיבות
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה עתידה לאשר היום (ראשון) שתי החלטות תקציביות. הראשונה, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, העברה של כ-70 מיליון שקלים ליהודה ושומרון. הסיבה הרשמית היא ההרעה במצב הביטחון באזור, והכספים יועברו על ידי מרבית משרדי הממשלה מתוך תקציבם השוטף. הסעיף השני הוא תוספת של 80 מיליון שקלים לתמיכה בישיבות כך שסך התמיכה בהן תעמוד על 1.1 מיליארד שקלים.

בהחלטה בנוגע ליהודה ושומרון נכתב כי "זה מספר חודשים קיימת הסלמה במצב הביטחוני באזור יהודה ושומרון. מאז גל הטרור הנוכחי מתרחשים באזור יהודה ושומרון פיגועים וניסיונות פיגוע על בסיס קבוע", ולכן במשרד ראש הממשלה רוצים תוספות תקציביות לאזור הזה.

משרד הפנים יקצה מענק חד פעמי מיוחד של 15 מיליון שקלים משרד החקלאות יעביר 10 מיליון שקלים לשיפוץ מבני ציבור. גם משרדי הבריאות, החינוך ורווחה יקצו מיליוני שקלים להפעלת מרכזי חוסן בהתנחלויות ולטובת חיזוק היערכות הישובים לחירום ויינתנו גם מענקים לעסקים קטנים ביהודה ושומרון.

כזכור, תיאר בסוף השבוע שעבר הכתב הפוליטי של רדיו גלי ישראל, יוסי בן עטר את התהליך שקדם להחלטת הממשלה: " הרעיון התחיל לפני מספר חודשים, אז הגיע רה"מ לדרום הר חברון אחרי האירוע הקשה שפקד האזור עם הרצח של דפנה מאיר הי"ד. במהלך הסיור באזור הפצירו ברה"מ אנשי התיישבות בצורך המהיר והמשמעותי להקמת מרכזי חוסן, חקלאות, תיירות וענייני פנים כמו ביישובי עוטף עזה. רה"מ הקשיב והבטיח לקדם את זה.

ניסיון העבר הוכיח כבר שברגע שרה"מ מבטיח לקדם משהו זה יתבצע רק לפני בחירות. אבל לא במקרה הזה. מי שעמל ביזע ובשקט להביא את חבילת הסיוע הזאת הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ'. שעבד במרץ מול כל משרדי ושרי הממשלה אחד אחד. כל משרד והעזרה שלו. בפעם הראשונה רוב הכסף (55 מיליון) ילך ישר לתושבים למרכזי חוסן ופתרונות מהירים לטובת המתיישבים ועסקים קטנים ללא התיווך של המועצות והגורמים השונים.

גורמים שהיו מעורבים בתחילת התהליך חשבו שבסוף ההתיישבות תקבל מענק קטן גם הם היום לא מאמינים שחבילה פורצת דרך שכזאת הצליח סמוטריץ הצעיר, חבר בכנסת להביא מהממשלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן