לפיד על עצורי דומא: "זוהי שעת המבחן של הציונות הדתית"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום לעצורי פרשת דומא וטען כי לא מדובר בעשבים שוטים. "הציונות הדתית לא יכולה לפטור את עצמה כל כך בקלות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/12/15 18:05 יד בטבת התשעו

לפיד על עצורי דומא: "זוהי שעת המבחן של הציונות הדתית"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף במהלך השבת באירוע "שבתרבות" במבשרת ציון. במהלך האירוע תקף לפיד בחריפות את הנסיונות להמעיט בחומרת מעשי עצורי דומא ולהגדיר אותם כמיעוט של "עשבים שוטים". לפיד שב והדגיש כי לא מדובר בעשבים שוטים אלא בארוגות מטופחות היטב אשר מגובות במעטפת הגנה פוליטית רחבה ובמערכת הסתה של רבנים ושל מערכת החינוך.

לדברי לפיד הגינויים כנגד החשודים בטרור יהודי הן מטעם מערכת החינוך והן מטעם המערכת הפוליטית הגיעו באיחור: "אני רואה את הנסיון להגיד שמדובר בעשבים שוטים, למרבה הצער אלו לא עשבים שוטים זה צמח בערוגה מטופחת היטב. ואנשים שהיום יוצאים ואומרים "איך קרא לנו כזה דבר"? איפה הייתם, אתם לא יודעים מה הרב גינצבורג אומר לתלמידים שלו? אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו?"

עוד הוסיף לפיד ואמר כי לא מדובר בתופעה זניחה או בעשבים שוטים של מערכת החינוך הדתית:"איפה הייתם כשזרקו אבנים על כוחות הבטחון בבית אל? מישהו מהם קם ואמר לא יהיה כזה דבר במחנה שלנו? ועכשיו הם קוראים לזה עשבים שוטים. זה לא עשבים שוטים, יש לזה גיבוי אדיאולוגי, יש לזה גיבוי פוליטי וזו שעת מבחן של הציונות הדתית איך היא תתנהל בימים הקרובים. היא לא יכולה לפטור את עצמה כל כך בקלות בטענה שמדובר בעשבים שוטים".

בנוגע לעדויות על אופי החקירות המתנהלות בשב"כ, יצא לפיד להגנת שירות הביטחון הכללי ואמר כי יש צורך לנקוט באמצעים קשים מול הטרור היהודי בדיוק כמו נגד הטרור הערבי: "יש פה ובצדק נוהל פצצה מתקתקת. טרור יהודי כמו טרור ערבי צריך לפעול נגדו כמו שמטפלים בטרור. השב"כ עושה את עבודתו. מדובר בקמפיין השמצה נגג השב"כ, יש כאן נסיון של עורכי הדין של החשודים להכפיש את הארגון הזה ששומר על חיינו ומגן על ילדינו ושמגיע לאנשיו חיבוק גדול על מה שהם עושים ולא השמצות והכפשות".

בשבוע שעבר יצאו עשרות רבני הציונות הדתית במכתב חריף המבקר את התנהלות השב"כ ואופי חקירת העצורים, יממה לאחר מכן יצא מכתב נוסף נגדי מקרב רבנים אחרים המשתייכים למגזר הדתי שתומכים בפעילות השב"כ.