לפיד: "מוכן להיבדק בפוליגרף שאני לא שונא חרדים"

ביטול חוק הליב"ה והפצת הסרטון המתאר את החרדים כנטל ע"י פעילים מ'יש עתיד', הן כנראה סיבות מספיק טובות כדי שח"כ יאיר לפיד יצהיר: " אני מאמין בקב"ה ולא שונא אף יהודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/07/16 12:23 כב בתמוז התשעו

לפיד: "מוכן להיבדק בפוליגרף שאני לא שונא חרדים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד מנסה שוב להתקרב, לציבור החרדי ולהציג עצמו כמי שאינו שונא חרדים וזאת פחות משבוע מאז שהופץ סרטון המתאר חילוני הנושא על גבו חרדי, לאחר ביטול חוק הליב"ה.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי' אמר לפיד כי "את התשדיר הזה עשו החברה הצעירים שלנו, ובאו ואמרו לי שהמון חברה נפגעים מזה, אז אמרתי להם: אל תפיצו את זה, נעמדתי בכנסת מול המצלמות ואמרתי שזה טעות".

בהמשך התלונן לפיד על השיח בנושא חוק הליב"ה : "אין פה דיון ענייני, אומרים 'אנחנו נוריד את כל החוקים של יש עתיד', ואם הם טובים? אתה יודע כמה צעירים חרדים פנו אלינו בימים האחרונים? הרי, הגאון מוילנא היה גאון במתמטיקה, איך יכול להיות שמי שמאמין בתורה מתנגד להשכלה?"

על הטענות מצד הציבור החרדי כאילו מעשיו מונעים משנאה אמר יו"ר 'יש עתיד': "אסור להתווכח על שום נושא במדינת ישראל מבלי שתואשם בשנאה, אשמח ללמוד, תסביר לי, איך יכול להיות בעיה שממשלת ישראל אומרת 'אנחנו נשלם רק למי שלומד ליבה. האם לא סביר שמי שמקבל מהמדינה שקל יצטרך ללמוד ליבה?" שואל לפיד ומוסיף: "האם בכל פעם שיש ויכוח עקרוני הפתרון הוא לצעוק 'שונאים אותנו'? תשאל את משולם נהרי מי נתן לו הכי הרבה כסף לנוער חרדי?".

לפיד התייחס בראיון גם לאמונתו בבורא עולם: "אבא שלי היה אתאיסט, אבל אני מאמין בקדוש ברוך הוא, ובשונה מאחרים, מלבד הדרישה שהחרדים ילמדו ליבה - דרשתי שבבתי הספר ילמדו גם תנ"ך ויהדות".

לסיום נשאל לפיד האם יהיה מוכן לעבור בדיקת פוליגרף בכדי לבדוק האם יש לו שנאה כלפי החרדים והשיב: "תביא פוליגרף לשידור ותבדוק אם אני שונא או לא, אני לא שונא אף יהודי בעולם, לא כל מי שחושב אחרת הוא שונא אותם. אבל תביא גם את ליצמן לפוליגרף".

(צילום: )