לפיד מגבה את ג'רבי: בצלם ארגון פוליטי רדיקלי

השר לפיד מגבה את החלטתו של מנכ"ל רשות השירות האזרחי לאומי שר שלום ג'רבי לבטל התקן של ארגון בצלם למתנדב שירות לאומי. "השירות הלאומי לא יכול לכלול ארגונים פוליטיים רדיקליים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/08/14 09:32 כה באב התשעד

לפיד מגבה את ג'רבי: בצלם ארגון פוליטי רדיקלי
בצלם, צילום: בצלם

שר האוצר יאיר לפיד הודיע כי הוא מגבה את החלטתו של מנכ"ל השירות האזרחי לאומי שר שלום ג'רבי, שהודיע לפני שבוע כי יבטל את תקן מתנדב השירות הלאומי של ארגון בצלם זאת לאחר שאלו סירבו להגדיר את חמאס כארגון טרור, כך מפרסם קלמן ליבסקינד במעריב הבוקר (ה').

"השירות הלאומי אזרחי לא יכול לכלול ארגונים פוליטיים רדיקליים פוסט ציוניים, בדיוק כמו שהוא לא יכול לכלול ארגון כמו להב"ה, למשל", אמר לפיד. "אם 'בצלם' היה באמת ארגון זכויות אדם הם היו דואגים גם לזכויות של היהודים".

כתבות אחרונות בנושא:

- ארגון בצלם לא יוכל לקבל מתנדבים מהשירות הלאומי

- ההחלטה לביטול תקן השירות הלאומי לבצלם הוקפאה

כזכור, ביום חמישי שעבר ביטל שר שלום ג'רבי את תקן מתנדב השירות הלאומי של ארגון בצלם. בשנה האחרונה התאפשר לבצלם לקבל מתנדב או מתנדבת של השירות הלאומי בדומה לארגונים אחרים.

"לאחר בדיקה שערכתי בגופים המפעילים, ולנוכח פעילות הארגון נגד ישראל וחיילי צה"ל, החלטתי להפסיק את אישורכם כגוף מפעיל, הראשי להפעיל מתנדבים במסגרת השירות הלאומי אזרחי", כתב ג'רבי למנכ"ל בצלם חגי אלעד. “לצערי, ארגון בצלם נותן יד למסע הכפשה זה. הנתונים והעמדות שמפיץ הארגון בארץ ובעולם מעודדים את אויבנו בעולם, וגורמים להתבטאויות אנטישמיות קיצוניות נגד ישראל, ואף למעשים אנטישמים אלימים נגד יהודים. היום נמסר לי כי גם סירבת להגדיר את ארגון חמאס כארגון טרור והאשמת את חיילי צה"ל בכך שירו על בתי אנשי חמאס. ארגון חמאס מוגדר לא רק על ידי מדינת ישראל כארגון טרור אלא אף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות ברחבי העולם".

"השירות הלאומי-אזרחי הינו מוסד ממלכתי המכיל מגוון של גופים מפעילים ואנשים המחזיקים בדעות פוליטיות שונות. אך ישנו קו ברור המפריד בין עמדה פוליטית לגיטימית בשיח הפוליטי הישראלי לבין הפצה ופרסום של שקרים והשמצות בארץ ובעולם, הגורמים נזק חמור למדינת ישראל ולחיילי צה"ל. אשר על כן, איני רואה כל אפשרות להמשיך את אישור ארגונכם כגוף מפעיל בשירות לאומי-אזרחי המקבל סיוע ממדינת ישראל", כתב ג'רבי.

בתחילת השבוע פנו אנשי בצלם והאגודה לזכויות האזרח למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בבקשה למנוע את מהלך ביטול התקן, ובתגובה הודיעה זילבר כי ההחלטה מוקפאת עד לבירור. בזמן הקרוב יזומן ג'רבי למשרד המשפטים על מנת להבהיר את החלטתו ונסיבות קבלתה, ובכפוף לכך תימסר לארגונים החלטה סופית בעניין. שר שלום ג'רבי הודיע כי יקבל את החלטת היועץ המשפטי לממשלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן