לפיד במפגש עם רבנים: "לא כל הציונות הדתית הם סמוטריץ' והרב לווינשטיין"

הרב סתיו, הרב פויירשטיין ורבנים נוספים בידלו בפגישה עם יו"ר יש עתיד, את מכתבם מדבריו של הרב לוינשטיין. "אנחנו לא נגד שירות נשים בצה"ל, אלא מבקשים לפתור בעיות של חיילים שמגיעות מהשטח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/17 11:07 כט באדר התשעז

לפיד במפגש עם רבנים: "לא כל הציונות הדתית הם סמוטריץ' והרב לווינשטיין"
Ben Kelmer/FLASH90, צילום: Ben Kelmer/FLASH90

פוזל לכיוון הדתיים? יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש אמש (א') עם חלק מהרבנים שחתמו על המכתב שקרא לא לשרת ביחדיות הקרביות המעורבות ושיקף את המשבר בין צה"ל לציונות הדתית.

בפגישה נטלו חלק הרב דוד סתיו, הרב רפי פויירשטיין, הרב אוהד טהר לב והרב עמיחי גורדין. מצד יש עתיד נכח, מלבד לפיד, ח"כ אלעזר שטרן. הרבנים הציגו ללפיד את הקשיים עמם נתקלים החיילים והחיילות הדתיים בצה"ל, ועדכנו כי בעקבות המפגש שלהם עם הרמטכ"ל בשבוע שעבר הם מקיימים כעת שיח ענייני ואמיתי עם הצבא.

הרב סתיו ציין את הפער שבין מכתבם לבין דברי הרב לוינשטיין, "יש פער עצום בין מכתב הרבנים לדברים שפורסמו בשם הרב יגאל לווינשטיין וזה משהו שחשוב לנו להדגיש ושהציבור יידע". הרב סתיו הדגיש כי הם "לא נגד שירות נשים בצה"ל", אלא "מבקשים לפתור בעיות של חיילים שמגיעות מהשטח על מנת להמשיך ולחזק את שירות הלוחמים בצה"ל. אנחנו מבקשים להגיע להסכמות שמקובלות על 90 אחוז מהציבור. חשוב לדעת שכל רבני הציונות הדתית מתנגדים לפקודה שכופה על חיילים וחיילות לשרת יחד ביחידות קרביות".

יו"ר יש עתיד אמר לרבנים כי "מי שקובע איך יתנהל הצבא הם מפקדי צה"ל, לא הרבנים, אבל אני מברך על הדיאלוג המתנהל ביניכם לבין הצבא. חשוב לאפשר לכל בת דתיה שתרצה בכך להתגייס. חשוב שהציבור יידע שלא כל הציונות הדתית הם סמוטריץ' והרב לווינשטיין. הכי חשוב שנזכור שכולנו חיים פה ביחד ומדינה היא לא תחרות במשיכת חבל. זוהי חובתי לעזור לכם להסביר לציבור שרוב מכריע של הציבור הדתי מתנגד לכל התקפה על ערכי המדינה וצה"ל."

ח"כ שטרן פנה אל לרבנים ואמר: "יש לכם תפקיד חשוב להראות לציבור הישראלי שיש גוונים בציונות הדתית ואתם מייצגים את הרוב שמחפש לחבר בין כל חלקי העם ומתנער מאמירות מבדילות ומפלגות. אין קבוצה טובה יותר מקבוצת הרבנים הזאת, שנותנת תקווה ליהדות מחברת, ואני שמח על קיום הפגישה הזו". שטרן הוסיף: "הפגישה הזאת זו דרכה של יש עתיד כמפלגה שמחברת בין חלקי העם ומדגישה את המאחד ולא את המפלג".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן