למרות שקיבלו את המתווה: הרב ליאור קורא לציבור להגיע לעמונה

על אף הנסיונות להוציא לפועל את מתווה עמונה, רבה של קרית ארבע קורא לציבור להגיע ליישוב כדי למחות בתוקף "כנגד כל החולשות הרוצות לנשל אותנו מאדמת אבותינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/01/17 11:34 ד בשבט התשעז

למרות שקיבלו את המתווה: הרב ליאור קורא לציבור להגיע לעמונה
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

רב העיר קרית ארבא הרב דוב ליאור, קורא לציבור הרחב להגיע לעמונה כדי למחות על הפינוי המתקרב. זאת למרות שהמדינה הודיעה אמש (ב') לבג"ץ כי היא מעוניינת לקדם את מתווה עמונה והתושבים הבהירו שבהנחה ופתרון נכסי נפקדים יצא אל הפועל, הם יתפנו מרצון.

במכתב שפרסם היום הרב ליאור הוא כותב: "לכבוד אחינ ובני ישראל אוהבי ארצנו. בתשובה לשאלת רבים, האם יש עניין לבוא ולהימצא בעמונה כדי לחזק את תושבי המקום הנאבקים למען הישארותם במקום.

אין ספק שיש עניין גדול וחשוב להודיע לעם ישראל כולו, שהציבור שלנו אינו משלים עם הרס יישוב בארצנו ואנו מוחים בתוקף כנגד כל החולשות הרוצות לנשל אותנו מאדמת אבותינו שהובטחה לנו מפי הגבורה.

יישר כח לכל המאמינים והפעילים למען מטרה קדושה זו, וכל מי שרק יכול, יבוא למקום למחות כנגד העוול ואי הצדק מצד גורמים מסויימים.

חזקו ואמצו למען עמנו וארצנו, וחפץ השם בידכם יצלח".

הרב ליאור התבטא בעבר נגד ההסכם בין תושבי עמונה לממשלה והיה מהרבנים היחידים שקראו שלא לתמוך במתווה נכסי הנפקדים. במכתב פנימי ששלח הרב לתושבי עמונה הוא כתב כי "אין לקבל את מתווה נכסי נפקדים משום שהוא מהווה פשרה בה מודים לכאורה תושבי עמונה כי האדמה שייכת לנכרים".