למרות מאמצי המשטרה: הר הבית נסגר לכניסת יהודים בגלל התפרעויות המוסלמים

משטרת ישראל תחת השר גלעד ארדן מנסה לעשות סדר בהר הבית ולא להיכנע לתכתיבים של המוראביטון. למרות זאת, למעט קבוצות בודדות נסגר הר הבית לכניסת יהודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/16 15:35 כ בסיון התשעו

למרות מאמצי המשטרה: הר הבית נסגר לכניסת יהודים בגלל התפרעויות המוסלמים

המוסלמים שוב הצליחו לסגור היום את הר הבית לכניסת יהודים. ניסיון המשטרה להחזיר את הססטטוס קוו להר הבית, נתקלה הבוקר באלימות קשה של רעולי פנים שיידו חפצים ומאכלים על שוטרים בהר הבית, ובעשרות מתפרעים מוסלמים שהתגודדו מולם בצעקות וגידופים.

בשלושת השנים האחרונות תחת פיקודו של השר אהרונוביץ' קיבלה המשטרה את תכתיבי המוראביטון, וסגרה את הר הבית בפני יהודים בשליש האחרון של הרמדאן וגם בפני תיירים. המשטרה איפשרה למוסלמים ללון בהר הבית בעשרת הימים הללו, ובכך בעצם הקלה עליהם את ההתקהלות בבקרים נגד עליית היהודים והתיירים להר הבית.

המוסלמים ניצלו את הימים בהם הר הבית עמד לרשותם הבלעדי, גם לעבודות בשטח, וגם לבזיזת תחנת המשטרה במקום, והצתתה באש. לאחר סילוק המוראביטון מההר בתחילת השנה, החליטה המשטרה להחזיר היום את הסטטוס קוו למקומו.

בעקבות התפרעויות המוסלמים, המשטרה ירתה בהר הבית גז מדמיע, רימוני הלם וכדורי גומי. מספר מתפרעים מוסלמים נפצעו ופונו מההר. המשטרה הצליחה להכניס כמה קבוצות יהודים ותיירים להר הבית. אולם בסופו של דבר, יד המתפרעים גברה, והמשטרה מנעה את הכניסה למקום, ליהודים ולתיירים.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=4awLzfQOvL4[/embed]

במטה ארגוני המקדש מברכים את המשטרה על נסיונותיה להחזיר את המצב בהר הבית לימים שלפני תכתיבי המוראביטון וצופים שמאבקים דומים צפויים גם בשבוע הקרוב. במטה קוראים לפתוח לכניסת יהודים את כל שערי הר הבית בכל שעות היממה, כדי לבזר את מוקדי החיכוך, ולא לאפשר את ההתגודדויות נגד יהודים בהר הבית.