למרות התנגדותו של מנדלבליט, חוק ההסדרה יעלה להצבעה

חוק ההסדרה המחודש אושר הערב בוועדת השרים לחקיקה ויועבר לקריאה טרומית. מוקדם יותר הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי למרות שעמונה נותרה מחוץ להצעת החוק, הוא לא יוכל להגן עליה בבג"ץ

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/16 20:17 ה בכסלו התשעז

למרות התנגדותו של מנדלבליט, חוק ההסדרה יעלה להצבעה
לשכת השרה גילה גמליאל, צילום: לשכת השרה גילה גמליאל

הסדרת ישובים ביהודה ושומרון? תלוי את מי שואלים. לפני זמן קצר עבר חוק ההסדרה החדש בוועדת השרים לחקיקה. זאת בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה שהודיע הערב כי הוא מתנגד גם לחוק החדש, בטענה שהוא לא חוקתי ולכן הוא לא יוכל להגן עליו בבג"ץ.

כאמור, הבוקר סיכמו ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך בנט על מתווה חדש לחוק ההסדרה, במסגרתו אמורים להיות מוסדרים שכונות ויישובים רבים בהתיישבות, אך עמונה נשארה מחוץ לחוק. לטענת היועמ"ש, אמנם החוק החדש שמוצע אינו חל על עמונה, אך עדיין עוקף לטענתו נהלים מקובלים בהסדרת קרקעות ביהודה ושומרון ובהכשרה של יישובים הבנויים על קרקע פרטית.

(צילום: Emil Salman/POOL)

מוקדם יותר אמר ל'כיפה' הרב צפניה דרור, רב העיר קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר, כי צריך לתת לחוק החדש הזדמנות, אך במידה והוא לא יאושר על ידי היועץ המשפטי, יש לחזור למתווה הקודם. "אני חושב שהמתווה הזה, אם הוא יצליח אז הוא טוב ואם הוא לא יצליח הדרך פתוחה לחזור לקו הקודם. אם היועצים המשפטיים ובג"צ ירצו לשתף פעולה נלך איתם, אם הם לא ישתפו פעולה נחזור לדרך הקודמת".