ליצמן מרגיע: "לפיד לא יהיה ראש הממשלה"

ליצמן טוען שלפיד לא יהיה ראש ממשלה, פייגלין אומר שלפיד תלוי בעתידה של מפלגתו החדשה ודודי אמסלם אומר כי לפיד "לא מגיע לכנסת, מטייל בעולם ואין לו ניסיון"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/09/16 11:06 ט באלול התשעו

ליצמן מרגיע: "לפיד לא יהיה ראש הממשלה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר אתמול כי יאיר לפיד לא יהיה ראש הממשלה הבא וכי יחסיו איתו עדיין מעורערים "אני עדיין לא מדבר איתו ולא מתכוון לדבר איתו", אמר ליצמן באירוע הצדעה לארגון זק"א, כך פורסם בערוץ 7.

"אז הוא עלה בסקרים. אני רוצה להרגיע את כולכם: הוא לא יהיה ראש הממשלה" אמר ליצמן והדגיש כי כל עוד לפיד לא יישר קו עם החרדים לגבי חוקים מסויימים הוא לא יזכה לשיתוף פעולה מצידם. "כיפה בכותל לא אומרת כלום. כשלפיד יצביע בעד החוקים שלנו - נדבר" אמר ליצמן. בשבוע שעבר פורסם בערוץ 2 סקר של מנו גבע ומינה צמח לפיו מפלגת "יש עתיד" עוקפת לראשונה את הליכוד. על פי הסקר לפיד זכה ב-24 מנדטים בעוד נתניהו זכה ב-22 בלבד.

כפי שפרסמנו בעבר, בקואליציה האחרונה חל קירוב בין המפלגות החרדיות ובין הבית היהודי, שככל הנראה רואות עצמן כשותפות קואליציוניות משמעותיות גם בעתיד. רק לפני מספר שבועות, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה להשמיט את מפלגת הבית היהודי מסעיף הכספים הקואליציוניים שהובטחו לשלושת המפלגות הדתיות ליצמן נשאר נאמן לבנט ודרש כי שלושת המפלגות יקבלו את המגיע להן, בליכוד התקשו לעכל את המהלך.

לעומת ליצמן, יו"ר מפלגת "זהות" וח"כ לשעבר מטעם הליכוד, משה פייגלין, אמר הבוקר ברדיו קול חי כי אין ספק שלפיד יהיה ראש הממשלה הבא, לדבריו הסקר שפורסם בשבוע שעבר כלל לא הפתיע אותו. "יאיר לפיד מציע את הישראליות החדשה, התוצאות של הסקרים מלמדות שהציבור הישראלי מחפש זהות, וזה מה שיאיר לפיד מוכר להם, הליכוד תמשיך לצנוח" אומר פייגלין "נתניהו מוכר לציבור את הימין הישן וחסר המוצא שאיבד את כל הערכים שלו ואין לו מה להציע".

פייגלין טען בשידור כי מפלגתו הייתה עוברת את אחוז החסימה לו הייתה נסקרת בסקר של ערוץ 2. "הציבור מאס בבנימין נתניהו ומחפש מוצא, מה שהוא מקבל כרגע מלפיד זה את ה'שום דבר' הכי מעניין, כאשר מפלגתי תעלה לזהות הציבור הרחב, יחד עם תכנית ביטחונית חלופית, כל המפה הפוליטית תשתנה" אומר פייגלין וטוען כי יכולתה של "יש עתיד" לעמוד בראשות הממשלה תלויה בעבירת אחוז החסימה על ידי מפלגתו.

ח"כ מהליכוד, דודי אמסלם הגיב על דבריו של פייגלין ברדיו ואמר כי "כבר אמרו גדולי חכמינו, שהנבואה ניתנה לטיפשים כך מה שפייגלין אומר, שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה זה שטות".

"תוצאות הסקרים מבטאות תחושה של מצב הרוח של אותו רגע, הבחירות לא עומדות לפרק בתקופה הקרובה ככה שלדברים אין משמעות. אם נבדוק את הנתונים נראה שהמעבר בין הגושים לא קיים וכל המעברים שישנם זה בין הגוש עצמו".

אמסלם הוסיף כי "אני מעריך אנשים מקצועיים עם ניסיון ולא משנה מאיזה מפלגה הם. הסיפור של לפיד מאוד מוזר, הוא לא מגיע לכנסת, לא מגיע לעבודה, ומטייל בעולם. אין לו שום ניסיון, יכול להיות שהנוסחה במדינת ישראל זה לא לעשות כלום".