לולבים מודבקים מציפים את שוק ארבעת המינים

לולבים מודבקים ומלאים בחומר שימור מציפים את השוק. החשש: מדובר בלולבים שאינם מותרים לשימוש על פי ההלכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/09/15 21:27 יא בתשרי התשעו

לולבים מודבקים מציפים את שוק ארבעת המינים
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

לולבים מודבקים ומשומרים מציפים את שוק ארבעת המינים ביממה האחרונה, לאחר יום כיפור, והחשש הוא כי הלולבים, אשר רבים לא יודעים לזהות, אינם כשרים ומכשילים את הציבור.

לא מדובר בתופעה חדשה, ובעבר הרבנות הראשית יצאה בקריאה להישמר מלולבים שכאלו, אך השנה, בין היתר ככל הנראה משנת השמיטה, הלולבים מציפים את השוק.

"הסוחרים טוענים שזה חומר שימור כלשהו, אבל הוא בעייתי. גם מבחינת משיחת הלולב (שהוא לא 'טבעי') וגם שאתה לא יודע מה הלולב במקור - פתוח ופסול או כשר וסגור", אומרים רוכשים שהגיעו לשוק ארבעת המינים ברעננה וצילמו את הלולבים הבעייתיים.

צפו:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=QyasR7N6Mts[/embed]

לא מדובר בשוק ארבעת המינים במקום כזה או אחר שהינו בעייתי, אלא בתופעה רחבה יותר. לדברי גורמים בשוק ארבעת המינים בירושלים, "יש להיזהר מסימנים אשר מראים שהלולב מודבק. יש סיכוי לא רע שמדובר בלולב פסול לשימוש על פי ההלכה".

ב-2010 הוציאה הרבנות הראשית אזהרה מפני התופעה של לולבים המושרים לפני שיווקים בדבק אקרילי מדולל למניעת פתיחתם. במסגרת ביקורות, הודיעו אז, גילו הפקחים כי חלק לא מבוטל מהלולבים עוברים תהליך של השריה בתוך אמבטיות המכילות 'דבק אקרילי' מדולל, וכי קיימות דעות שונות בין פוסקי ההלכה בכל הנוגע לכשרותו של לולב אשר עבר 'טיפול' מסוג זה.