לוד: נחנך המבנה המחודש של בית הכנסת "זכור לאברהם"

הגרעין התורני בעיר שיקם את בית הכנסת, שנוסד לפני 56 שנה אך עמד לפני סגירה בשנים האחרונות, עקב מצוקת מתפללים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/13 22:21 ד בחשון התשעד

לוד: נחנך המבנה המחודש של בית הכנסת "זכור לאברהם"
יחצ, צילום: יחצ

בשכונת נווה זית שבלוד נחנך השבוע ברוב עם ובחגיגיות המבנה המחודש של בית הכנסת "זכור לאברהם".

בית הכנסת שנוסד לפני 56 שנה כבית הכנסת "אוהל אברהם" שימש שנים רבות כמקום תורה ותפילה לתושבי העיר אולם במשך השנים הלכה כמות המתפללים והתמעטה ובית הכנסת עמד על סף סגירה לפני כחמש עשרה שנה.

בשעה קשה זו לבית הכנסת הצטרפו אליו חברי הגרעין התורני בעיר והללו התקבלו ברצון על ידי המתפללים הותיקים. חברי הגרעין הפכו את בית הכנסת למרכז פעילותם העירונית וומאות מתפללים החלו לגדוש את בית הכנסת במשך כל ימות השבוע.

כאשר היה בית הכנסת כבר צר מהלהכיל את המוני המתפללים וילדיהם המרובים נרתמה הקהילה על כל חלקיה למבצע ענק של גיוס כספים להרחבת הבנין ושיפוצו. כל חברי הקהילה תרמו לפרויקט ממיטב כספם ותרומה מכובדת מאוד של הנדבן היהודי שלמה פיצ'וטו לזכר בנו אברהם הי"ד (תרומה שבעקבותיה שונה שם בית הכנסת ל"זכור לאברהם“) אפשרה את השלמת הבנייה וכינונו של בית כנסת מפואר ורחב ידיים.

הטקס המרגש נפתח בתהלוכה המונית וחגיגית של חברי הקהילה ברחובות העיר בשירה ובריקודים ברחובות השכונה, לשמחת התושבים שהצטרפו בהמוניהם לשמחה. בבית הכנסת עצמו נשאו דברי תורה וברכה הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון נשיא מוסדות "בנין אב", וסגן שר הדתות הרב ח"כ אלי בן דהאן שריגש את הקהל בעת שסיפר על סגירת המעגל האישית שלו כאשר אשתו הייתה בנערותה בין מתפללי בית הכנסת בימי תפארתו ואילו ילדיו הינם בין חברי הקהילה המתחדשת.

כל הרבנים העלו על נס את תרומתה של משפחת פיצ'וטו ושיבחו את פעילותו של הגרעין התורני לטובת כל תושבי העיר. חברי הגרעין ובראשם הרב ישראל סמט השיבו למברכים בדברי תורה ובפרקי זמרה ואף בירכו ברכת שהחיינו בשם ומלכות. כל המועמדים לראשות העיר ואורחים רבים מכל רחבי העיר והארץ נכחו בטקס ובירכו את חברי הקהילה ועו"ד יאיר רביבו שימש כחזן בתפילת הערבית החגיגית. הטקס הסתיים בסעודת מצווה חגיגית בה התחייבו חברי הקהילה להמשיך בפעלם להפצת אהבת העם התורה והארץ ברחבי העיר.