לא נתן שירות עבור הקהילה הגאה ונתבע בבית משפט

בית דפוס שסירב להדפיס חומרים עבור חברי התא הגאה באונ' בן גוריון, נתבע על ידם בבית המשפט. אחד מהבעלים: "אנו מכבדים כל אדם, ומצפים כי יכבדו את אמונתנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/04/17 06:40 כד בניסן התשעז

לא נתן שירות עבור הקהילה הגאה ונתבע בבית משפט
shutterstock, צילום: shutterstock

האם בית דפוס שסירב להדפיס חומרים עבור סטודנטים המשתייכים לקהילה הגאה עבר על החוק? בקרוב תונח השאלה לפתחו של ביתהמשפט השלום בבאר שבע.

לפני מספר חודשים שלחו חברי התא הגאה באוניברסיטת בן-גוריון מייל לאחד מבתי הדפוס בעיר, עם בקשה להצעת מחיר עבור הדפסת מספר חומרים. בתגובה לבקשה השיב בית הדפוס כי הם אינם "עוסקים בחומרי תועבה, יהודים אנחנו".

בעקבות התשובה, הגישו הסטודנטים תביעה אזרחית לבימ"ש השלום בבאר שבע כנגד בית הדפוס. בכתב התביעה הם דורשים פיצוי בסך של 100 אלף שקלים בטענה שהופלו על רקע נטייתם המינית.

בתגובה לתביעה אמר יוסי, אחד מבעלי בית הדפוס, כי הוא ועובדיו "שומרי תורה ומצוות, וככאלה איננו מבצעים עבודות אשר נוגדות את התורה, ואשר פוגעות בערכנו ובאורח חיינו, אנו רואים זאת כחלק מהזכות שלנו לחופש דת ולחופש העיסוק, כמו זכויות כלל האזרחים במדינה".

בנוסף לכך הוא אמר כי הוא "מחויב הן כלפי אמונתי הדתית והן כלפי עובדי שלא להכניס לבית הדפוס חומרים אשר פוגעים בנו ובאמונתנו. אנו מכבדים כל אדם, ומצפים כי יכבדו את אמונתנו ולא יכפו עלינו דברים אשר נוגדים את אמונתנו. מצער אותי שישנם אנשים אשר מנסים בכוח לכפות עלי לבצע דברים כנגד ערכי, וזאת מבלי לדבר כלל. לא דיברו איתנו מילה, ישר רצו לעורכי דין ולבית המשפט. לצערי יש כאן ממש ניסיון של כפיה חילונית".

עו"ד משה יאדו, שמלווה את בית הטפוס ומייצג אותו מטעם ארגון חוננו, אמר כי "לא ניתן להחיל על המגזר הפרטי נורמות ציבוריות באופן שיכתיב לאנשים פרטיים חובת פעולה בניגוד לצו מצפונם, אמונתם או דתם. מדובר בתביעה שמוגשת באיצטלה ליבראלית אולם בפועל מפעילה איום על אדם לפעול עבור ארגון שנותן מעטפת לפעילות אסורה על פי ערכיו וערכי התורה. אני מאמין ומקווה כי ביהמ"ש ידחה את התביעה".