לאחר 30 שנה: עזרא סוגרת את סניף הר נוף

סניף הר נוף המיתולוגי ייסגר לאחר 30 שנות פעילות בשל התבגרות והתדלדלות הקהילה הדתית לאומית בשכונה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/12/14 14:11 ח בטבת התשעה

לאחר 30 שנות פעילות הודיעה תנועת עזרא כי היא סוגרת את סניף הר-נוף המיתולוגי, שהיה במשך שנים רבות סניף הדגל שלה בירושלים.

הסיבה שעומדת מאחורי סגירת הסניף, שהיווה את גאוותו של הארגון במשך שנים ארוכות, היא התבגרותה של השכונה והתדלדלות הקהילה הדתית לאומית בה.

השכונה הירושלמית הצעירה יחסית הוקמה לפני כ-30 שנה ויועדה להיות שכונה מעורבת לחילונים ולחובשי כיפות סרוגות, החילונים לא הגיעו והקהילה הדתית לאומית הצטמצמה עם השנים ואת מקומה תפסו קהילות חרדיות. עליית מחירי הדיור והשכירות הפכו את השכונה לבלתי מושגת עבור זוגות צעירים דבר שמשפיע באופן בולט על גילאי התושבים בהר נוף.

"זוהי בעיה דמוגרפית קשה בכל ירושלים, כל ירושלים מזדקנת. זו עיר יקרה מאד וזוגות צעירים מתקשים לרכוש בה דירות ומכך סובלת גם הקהילה שלנו" אומר ל'כיפה', הרב רפי פוירשטיין, רב הקהילה הדתית לאומית בהר נוף.

"סגירת הסניף היא אירוע מכאיב ועצוב. הסניף חינך דורות של חבר'ה צעירים והרבה אנשים נבנו כתוצאה מעזרא וזה חבל וכואב. מדובר בסניף שלא היה מפונק וקיבל את כולם דבר שהציב בפניו לא אחת אתגרים חינוכיים לא פשוטים בהם הוא עמד בכבוד, אך אני מסתכל גם על חצי הכוס המלאה והעתיד נראה די אופטימי", אומר הרב פוירשטיין ומספר שהקהילה בראשותו החליטה ליצור גרעין של משפחות צעירות בשכונה והשקיעה בכך מאות אלפי שקלים והצליחה להביא בשנים האחרונות עשרות משפחות צעירות להצטרף לקהילה. "אמנם לא מדובר עדיין בילדים בגילאי עזרא, אלא צעירים הרבה יותר. אך בהחלט מדובר בפעולה ברוכה שאנו צופים לה פירות טובים בעתיד", מסביר הרב.

ערב הפרידה החגיגי צפוי להיערך בעוד כחודש וחצי, בהשתתפות בוגרי הסניף והרב פוירשטיין שמסיים ואומר "אנו נפרדים בינתיים מהסניף ומקווים כי הוא ייפתח בעתיד מחדש ובינתיים עובדים על כך בכל המרץ".

מתנועת הנוער 'עזרא' לא התקבלה תגובה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן