לאחר מאבק: אברהם אשר חסנו יוכר כנפגע טרור

משרד הביטחון הודיע כי יכיר באברהם אשר חסנו, תושב קריית-ארבע אשר נפגע מדריסה של משאית פלסטינית באזור חברון, כנפגע טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/15 17:04 כ בחשון התשעו

לאחר מאבק: אברהם אשר חסנו יוכר כנפגע טרור
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

משרד הבטחון יכיר באברהם אשר חסנו, תושב קריית-ארבע אשר נרצח על ידי משאית פלסטינית באזור חברון לפני כשבועיים, כנפגע טרור כך נמסר הערב (ב) ממשרד הבטחון.

במהלך נסיעתו נתקל חסנו (54) בהתפרעויות של פלסטינים שחסמו את הכביש באמצעות סלעים וצמיגים, כאשר נזרקו אבנים על מכוניתו הוא אחז באלה ויצא להתעמת עם המתפרעים, אך לבסוף נפגע על ידי נהג משאית שדרס אותו מספר פעמים.

לאחר שנדרס נותר חסנו שרוע על הכביש ואף אחד מהפלסטינים לא טרח להגיש לו עזרה. חובשים שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שפעולות ההחייאה הממושכות לא הועילו. זמן קצר לאחר האירוע, הסגיר את עצמו נהג המשאית לידי כוחות הביטחון וטען להגנתו כי מדובר בתאונה ולא בפיגוע.

בתחילה סירב משרד הביטחון להכיר בחסנו כנפגע טרור וההכרזה התעכבה כשבועיים למרות מחאות המשפחה שנופפו בסרטונים מהאירוע שמראים באופן חד משמעי שחסנו הותקף והובל למותו על ידי פעילי הטרור שתקפו את מכוניתו.

חסנו, נשוי לרותי, אב לשבעה ילדים וסב לתשעה נכדים. עבד כמנהל המטבח בישיבה התיכונית עותניאל. בקרית ארבע הספידו אותו וסיפרו כי היה פעיל חברתי ואהוב על כולם עם חיוך תמידי ושמחת חיים. חסנו הוביל פעילויות הפגה ושיעורי תורה במהלך כל השנה ובפרט בחופשת הקיץ ובחגים בשכונת ממרא, הכל ללא תמורה ובהתנדבות תוך שהוא רותם עימו גופים רבים למען פעילות הפגה ובפרט בימים אלו. מכריו סיפרו כי אירח שיעורי תורה באופן תדיר בביתו ובהכנסת אורחים כיד המלך לכל באי השיעורים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן