כתב אישום נגד נועם פדרמן בשל תקרית שצולמה בידי בצלם

כתב אישום הוגש נגד פדרמן בטענה שהזיק לכלי רכב במהלך אירוע שצולם ופורסם ברחבי הרשת. פדרמן: אני מתכוון להפוך את זה למשפט פוליטי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/08/15 17:01 טו באלול התשעה

כתב אישום נגד נועם פדרמן בשל תקרית שצולמה בידי בצלם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יחידת התביעות של מחוז ש"י הגישה כתב אישום נגד נועם פדרמן, תושב חוות פדרמן בקריית ארבע בטענה כי "הזיק לכלי רכב".

כזכור, לפני כתשעה חודשים, בעת שפדרמן נסע ברכבו בחברון עם 2 מילדיו ביניהם ילד בן 5.הותקף רכבו באבנים מטווח אפס. פדרמן,לא היסס ירד ורדף אחרי מיידי האבנים, ונכנס לסמטה אליה נמלטו זורקי האבנים. בסמטה נזרקו על פדרמן ובנו אבנים ופדרמן זרק על התוקפים אבנים בחזרה. האירוע צולם כולו והופץ ברחבי הרשת.

[embed]https://www.facebook.com/24israelnews/videos/600968346696604/[/embed]

כשנחקר פדרמן במשטרה, הוצג בפניו סרט תיעוד של הצבא בו נראים מיידי האבנים זורקים אבנים על חיילי צה"ל לפני הגעתו למקום ואלה במקום לתפוס את הפורעים, ברחו מהמקום, מה שהוביל את הפורעים לתקוף את רכבו של פדרמן.

עוד הסתבר, כי צלמת של ארגון 'בצלם', התמקמה מבעוד מועד במקום, וצילמה את האירועים, אך ערכה את הקלטת והגישה למשטרה קלטת ערוכה ופדרמן התלונן נגד הצלמת שתיאמה את האירוע עם הפורעים.

פדרמן סיפר היום, כי "תיק החקירה הועבר לאחר האירוע לפרקליטות מחוז ירושלים, אולם זו חששה מזיכוי שלי ובחרה שלא להתעסק עם התיק הבעייתי והעבירה את התיק לטיפול מחלקת התביעות של מחוז ש"י", אמר, פדרמן הוסיף כי "ולא רק זה אלא שלמרות שביקשתי שיערך לי שימוע לפני הגשת כתב האישום המשטרה בחרה להתעלם מבקשתי והגישה כתב אישום בטרם נערך השימוע".

בתגובה להגשת כתב האישום אמר פדרמן כי: "חמור מאוד שהתביעה במדינת ישראל הפכה את המותקף לנאשם. כולם יודעים שנזרקו עלי ועל משפחתי אבנים וכל פעולותיי היו לשם הגנה עצמית. אני מתכוון להפוך את המשפט הזה למשפט פוליטי אשר בו תועמד לבחינה מדיניות ההבלגה של צה"ל ביהודה ושומרון. מדיניות ההבלגה הובילה ומובילה לרצח יהודים ואסור לשתוק על כך, גם במחיר של כתב אישום.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן