כתבי אישום יוגשו נגד מתנחלים שתקפו צלם פלסטיני

לפני כשנתיים תקפו תושבי בית אל צלם עיתונות פלסטיני. כעת יוגשו נגדם כתבי אישום. המועצה האזורית: תמוהה החלטת הפרקליטות להתעסק באירוע חריג וחד פעמי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/01/16 12:44 ז בשבט התשעו

כתבי אישום יוגשו נגד מתנחלים שתקפו צלם פלסטיני
אילוסטרציה Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com, צילום: אילוסטרציה Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com

בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי בית אל ותושב ירושלים, בגין תקיפת צלם עיתונות פלסטיני בתחילת 2014. כך מסרה פרקליטות מחוז ירושלים לעו"ד איתי מק, פרקליטו של הצלם הפלסטיני שהותקף, עבאס אל־מומני.

על פי הטענות, התקיפה בוצעה לנגד עיני חיילים, שלא התערבו כדי לעוצרה, ואף תועדה על ידי דובר צה"ל. מעדויות של פלסטינים וקציני צה"ל, לצד סרטונים וצילומים מהמקום, עולה כי ב-7 במארס 2014 תקפו כמה מתנחלים את הצלם אל־מומני, בעת שנסע במכוניתו. כשישה או שבעה מתנחלים, שחלקם אחזו באקדחים שלופים, רצו לעבר המכונית בכביש המפריד בין המחנה להתנחלות. כדי לא לפגוע בהם, עצר מומני את המכונית, שעליה הופיע הכיתוב PRESS. כמה מתנחלים התחילו לרגום את המכונית באבנים ממרחק קצר וניפצו את השמשה הקדמית. שני הצלמים שהיו בפנים לא יכלו לצאת מהמכונית כי המתנחלים המשיכו ליידות עליה אבנים. אל־מומני נפצע קל בידו משברי הזכוכית. מתוך המכונית הבחינו אל־מומני ועמיתו בחיילים אשר עמדו ממול ולא התערבו.

ממועצת בית אל נמסר ל'כיפה כי המועצה קיבלה את החומר מהפרקליטות: "אנו איננו מכירים אירוע חריג זה מלפני שנתיים, אך אנו תמהים על כך שבמשך שנתיים היישוב בית אל נמצא תחת מתקפת טרור- אבנים מידי שבוע, בעיה שטרם נפתרה, עם זאת הפרקליטות מעדיפה להתעסק עם אירוע חריג וחד פעמי, של זריקת אבנים כביכול, מצד נערים מבית אל".

בדובר צה"ל סירבו להגיב לידיעה.