כשיפסיקו לשלוף סכינים, נפסיק לבדוק תעודות זהות

בתשובה לשאילתא אמר סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, כי ברגע שייפסקו פיגועי הדקירה, הצבא יפסיק לבדוק את האוכלוסייה הפלסטינית בחברון

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/02/16 19:48 ז באדר א'

כשיפסיקו לשלוף סכינים, נפסיק לבדוק תעודות זהות
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, השיב הערב (ג') לשאילתא של ח"כ עאידה תומא סולימאן במליאת הכנסת בעניין מספורן של תעודות זהות של ערבים מחברון. זאת בעקבות ריבוי הפיגועים באזור תל רומידה, מה שגרם לכוחות הביטחון לסמן את תעודות הזהות של הפלסטינים, מטעמים ביטחוניים.

בן דהן ציין כי מספור תעודות הזהות הינה יוזמה מקומית, אשר נועדה להקל ולזרז את הליך הבידוק, עבור הערבים תושבי השכונה. אך עם היוודע האירוע למפקדים, הוחלט כי המדבקות יוסרו באופן מיידי וכי בימים הקרובים, ייבחנו פתרונות אחרים לייעול הבידוק הביטחוני.

עם זאת, הדגיש סגן השר כי חלק ניכר מהפיגועים האחרונים נבעו מכך שהמפגעים נתבקשו ולהראות את תעודות הזהות שלהם ויחד עם התעודה, הם שלפו סכין או כלי נשק. ואם לא יישלפו סכינים במקום תעודות זהות-לא יצטרכו בידוק. וזה יהיה הפתרון האמיתי למצב. כמו גם הפסקה מוחלטת של פעולות ההתנכלות שנעשות על ידי תושבי תל-רומידה הערבים כלפי תושבי חברון היהודים, והשלמה מלאה עם יישובה ביהודים.

עוד הזכיר סגן השר לח"כ עאידה תומא סולימאן, כי הרשות הפלסטינית התחייבה במסגרת הסכם חברון, לקבל את עצם קיומו של הישוב היהודי בחברון ולשמור על ביטחון תושביו.