כנס חרום של רבנים נגד מתווה הכותל

בכינוס שנערך בירושלים עם רבנים בכירים מהציונות הדתית קראו לביטול המתווה של רחבת הכותל המערבי וקראו להילחם בו בכל דרך אפשרית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/02/16 14:47 יט באדר א'

כנס חרום של רבנים נגד מתווה הכותל
יחצ, צילום: יחצ

אמש נערך בירושלים כינוס חירום של רבנים בכירים בציונות הדתית בשל החששות בנוגע למתן לגיטימציה לרפורמים בכל הקשור לרחבת הכותל המערבי. בין המשתתפים בכינוס היו הרבנים - הרב דב ליאור, הרב נחום נריה, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אליקים לבנון ועוד.

הרבנים נחשפו ע"י עורך דין משה פולסקי וגורמים נוספים לחומרים המתארים את העובדות והסכנות שהתקבלו בהחלטת הממשלה על מתווה הכותל הרפורמי וכן על מגמות נוספות של הרפורמים להכרה רשמית במדינת ישראל. בפגישה גם עלתה לדיון ההחלטה על הכפפת אגף תודעה יהודית לראש אכא והחלשת הרבנות הצבאית.

הרב דב ליאור אמר בכינוס: "יש כרסום במדיניות הממשלה כנגד צביונה של המדינה כמדינה יהודית. הרבנות, הכשרות וצה"ל, כל אלו הם היכי תימצי למאבק העיקרי על זהותה של המדינה. צריך לקרוא לכל הנציגים הדתיים בכנסת שיעמדו בכל תוקף נגד גזרות אלו, זה מלחמה נגד ה' ונגד משיחו".

הרב מרדכי שטרנברג אף קרא לפרק את הממשלה: "לא מכירים שהתורה היא של המדינה והעם. יש תורה ולא יעלה על הדעת שלא שואלים את הרבנים בכלל ואת הרבנות הראשית בפרט. על מתן מעמד ולגיטימציה לרפורמים - צריך לפרק את הממשלה".

(צילום: יחצ)

הרב שטרנברג התייחס גם לנושא הזקנים של החיילים הדתיים שעלה היום ולפיו חיילים דתיים שיבקשו שלא להתגלח יידחו ואמר, "זה איום ונורא, על זה צריך ללכת לכלא".

הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון אמר כי יש לצאת למחאה על התנהלות המדינה בכל הקשור לנושאי הדת, "נהיר לכל בר בי רב כי יש כאן מערכה רחבה הנוגעת לכל סממני היהדות של המדינה- הרצון לפרוץ את ייבוא המזון הלא כשר, הקמפיינים נגד ה"הדתה" בצה"ל כביכול, נתינת המעמד לרפורמים בכותל, הרפורמה בגיור ועוד עניינים רבים ומגוונים. קול התורה חייב להישמע בראש חוצות ויש לקרוא לכל מי שלאל ידו - לפעול לשינוי המגמות האלו ולעצירת ההכרה ברפורמים ובפעולותיהם".

הרבנים הוציאו בסיום הכנס גילוי דעת בו קראו כי מתווה הכותל פסול ויש לבטלו, "מממשלת ישראל קבלה החלטה פוגענית המאפשרת לנציגי הרפורמים להיכנס לכותל כשווים בין שווים. המשמעות שבדבר, שממשלת ישראל מכריזה שהיא לא מתנהלת כמדינה דתית, כאילו אומרת: "הציונות דבר אין לה עם הדת". אנו מחזקים את ידי הרבנים הראשיים לישראל ומצטרפים להחלטתה של מועצת הרבנות הראשית כי מתווה הכותל הוא מתווה פסול, אינו הלכתי ואף אינו חוקי", נכתב בגילוי הדעת.

הרבנים הוסיפו כי יש לפעול בצורה ישירה נגד המתווה, "אנו קוראים לכל מי שמדינת ישראל יקרה ללבו לעמוד בתוקף כנגד החלטה זו: רבנים, שרים, חברי כנסת, וכל עמך בית ישראל. נאבק כולנו בכל האמצעים המוסריים והחוקיים שבידינו, כנגד החלטות אלה שהם כחרב בלבה של האומה הישראלית".

(צילום: יחצ)