כנס הבית היהודי באשדוד: נפעל למען כל תושבי העיר

רשימת הבית היהודי באשדוד קיימה כנס תמיכה בהשתתפות השר בנט והבטיחה לפעול למען כלל התושבים. במקום השלישי הוצבה חילונית

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/13 14:30 ז בתשרי התשעד

כנס הבית היהודי באשדוד: נפעל למען כל תושבי העיר

"יש רשימות שמציעות יהדות, אך אינן ציוניות. יש רשימות שמבטיחות שיפורים בנושאים כאלו ואחרים, אך ערכי המסורת אינם בראש מעייניהם. יש רשימות של מגזרים, יש רשימות שמאחוריהן אינטרסים שונים" - כך ציין אמש (ג‘) עו"ד נריה און, יו"ר הבית היהודי באשדוד, בכנס בחירות גדול שהתקיים באולם ישיבת ההסדר "נווה דקלים" בעיר, בהשתתפות שר הכלכלה והדתות נפתלי בנט.

לדברי עו"ד נריה און: "רק רשימת הבית היהודי תדאג שאשדוד תהיה עבור כולם, לא סתם עוד עיר, אלא עיר עם נשמה יהודית-ציונית, עם ערכים של מסורת ישראל ושל יושר וטוהר מידות".

יו"ר הבית היהודי באשדוד הבטיח לפעול למען כל תושבי אשדוד, לשיפור איכות החיים בעיר ולעידוד זוגות צעירים, דתיים וחילונים, להשתקע בה. "במקביל, נפעל לשינוי המציאות בתחומים הנוגעים לציבור המסורתי והציוני-דתי ולציבור הצרפתי שדורש, ובצדק, פתרונות דחופים. אין מי שיעשה זאת במקומנו".

בין הנושאים הבוערים הנוספים מנה עו"ד און את קידום מוסדות החינוך הממלכתי-דתי והפיכתם למובילים באזור, פיתוח ישיבת ההסדר ומרכזים תורניים ציוניים אחרים, אירועי תרבות בנושאי מסורת יהודית וציונית, וסיוע לעולים חדשים ובני הקהילה הצרפתית בצרכיהם הייחודיים.

השר בנט חיזק את דבריו וציין כי ״הבית היהודי היא הנשמה היהודית באשדוד. כפי שאנו פועלים בממשלה, גם רשימת הבית היהודי במועצת העיר תפעל למען כל התושבים. בנט ציין כי "רשימת הבית היהודי בעיר הכוללת דתיים לאומיים וחילוניים, מהווה דוגמא לייצוג של כל תושבי אשדוד".

שוקי כהן, השני ברשימה, הוסיף כי "לבית היהודי באשדוד יש גב בדמות שרים וחברי כנסת: שר הכלכלה והדתות, שר השיכון, השר לענייני גמלאים, סגן שר החינוך ויו"ר ועדת הכספים. נוכל להיעזר בהם לטובת תושבי אשדוד, כי להבדיל מרשימות בעלות אינטרסים אישיים או עדתיים, הבית היהודי היא הבית של כולם".

עו"ד שרה זלמנוביץ, מס' 3 ברשימה ציינה כי "אמנם אינני דתייה, אך אני מאמינה בערכים שמייצגת הבית היהודי וברצון לקרב איש אל רעהו מתוך אהבת ישראל. הצטרפתי לרשימה במטרה להביא לכך שאשדוד תוביל בחינוך, בערכים, בתרבות, בספורט ובשמירה על איכות הסביבה".