כינתה את מגילת אסתר "משוקצת" והוזמנה לבית הנשיא לקראת ט' באב

נעם דן שכינתה את מגילת אסתר "שערוריתית" ואת מרדכי היהודי "עסקן ופוליטיקאי נבוב", הוזמנה לבית הנשיא לערב לימוד קראת ט' באב. דן: "דברי הוצאו מהקשרם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/08/16 09:53 ז באב התשעו

כינתה את מגילת אסתר "משוקצת" והוזמנה לבית הנשיא לקראת ט' באב
Mark Neyman, פלאש 90, צילום: Mark Neyman, פלאש 90

האם מרצה שכינתה את מגילת אסתר "משוקצת" בהרצאה צה"לית וע"פ דובר צה"ל הושעתה, יכולה להשתתף בערב לימוד לקראת ט' באב בבית הנשיא? כנראה שכן.

נעם דן, מרצה מטעם ארגון בינ"ה, הרצתה לפני מספר שבועות בפני מפקדי שיריון. במהלך ההרצאה אמרה כמה דברים שקוממו את המשתתפים. ע"פ עדויות הנוכחים, היא אמרה בין היתר כי מגילת אסתר היא "מגילה שערורייתית שהזוי שבכלל נכנסה לתוך התנ"ך הקדוש שלנו". בהמשך כינתה דן את מגילת אסתר "משוקצת ואיומה" ואף כינתה את מרדכי היהודי "עסקן, פוליטיקאי נבוב וקטן שניסה לעשות לעצמו לובי באמצעות זה שהוא מוכר את הבת דודה שלו". ע"פ דובר צה"ל דן הושעתה מכל פעילות בצה"ל עד לבירור הנושא.

ע"פ ערוץ 20, מסתבר שאותה מרצה בדיוק תשתתף בערב לימוד מיוחד בבית הנשיא, לקראת ט' באב בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין. כזכור בעבר, ביטל בית הנשיא את השתתפותו של הזמר עמיר בניון מכיוון שפרסם שיר שהיה שנוי במחלוקת וכעת גורמים רבים מביעים ביקורת על כך שבבית הנשיא מצאו לנכון להזמין דווקא מרצה שהתבטאה בצורה קשה כנגד קודשי ישראל.

נעם דן עצמה התייחס לדברים בדף הפייסבוק שלה וכתבה כי "דברים שצוטטו מפי, מתוך הרצאה שנתתי כמרצה מטעם חיל החינוך, הוצאו מכל הקשר, ואינם משקפים את עמדותי. יש הבדל גדול בין שימוש באמירות כאלה או אחרות כאמצעי רטורי, שמטרתו לעורר דיון, ובין קביעת עמדה". בהמשך הפוסט הסבירה שאין לה דבר כנגד מסורת ישראל, "כל מי שמכיר אותי יודע שאין לי רצון או מניע לפגוע בקודשי ישראל היקרים לי. אני שמחה וגאה להשתתף מחר בדיון שכל מטרתו לקיים שיח בין אנשים בעלי עמדות שונות מתוך כבוד הדדי".

מלשכת הנשיא מסרו לערוץ 20: "הדברים אשר נודעו לנו באמצעות פניית כלי התקשורת, נבדקו מול המרצה אשר הבהירה כי הדברים שצוטטו מפיה הוצאו לחלוטין מכל הקשר. המרצה הדגישה כי לא ביקשה להביע עמדה נחרצת ובוודאי שלא לפגוע בקודשי ישראל אלא לעורר דיון ומחשבה. המרצה, כמו כלל הדוברים באירוע, יודעת כי מטרת המפגש היא לקיים שיח של ריבוי דעות מתוך כבוד הדדי, שיח משותף ואהבת חינם. 'ואם חרבנו וחרב העולם עמנו מפני שנאת חינם, נשוב ויבנה העולם עמנו מתוך אהבת חינם'."