כאלף בני אדם הפגינו נגד כנס מיסיונרים ברעננה

בבוקר יום שבת הגיעו כאלף בני אדם להפגנה מול כנס של מיסיונרים ברעננה, ביוזמת רב העיר, והתעמתו עם שוטרים במקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/05/15 09:36 יד באייר התשעה

כאלף בני אדם הפגינו נגד כנס מיסיונרים ברעננה
עיריית רעננה, צילום: עיריית רעננה

כאלף בני אדם הפגינו אתמול בבוקר (שבת) ברעננה במחאה על קיום כנס של מיסיונרים בעיר נגד עמדת העירייה והתושבים במקום.

במהלך ההפגנה, שהתקיימה מול המקום בו נערך הכנס, ושאורגנה בידי רב העיר הרב יצחק פרץ, התפללו המפגינים, קיללו את המיסיונרים שהגיעו למקום והתעמתו עם שוטרים.

חלק מהמפגינים ניסו להיכנס לבניין דרך כניסה צדדית, אך נתקלו בשוטרים ובמאבטחים פרטיים ונבלמו. שני בני אדם שניסו לעבור בכוח את המאבטחים נאזקו, ולאחר התערבות רב העיר שוחררו.

אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה: "מדהים לראות כל פעם מחדש איך החלטות בתי המשפט מתאימות עצמן לכל סיטואציה: כשיהודים מבקשים לעלות להר הבית - בג"צ אוסר למרות הזיקה הדתית וההיסטורית. כשמיסיונרים, ומדובר בכת שכל מהותה היא להמיר יהודים על דתם ודעתם, מבקשים לקיים כנס ברעננה. למרות שאין להם שום זיקה לעיר - אפילו לא מאמין אחד מהאומללים שהגיעו לכנס אינו תושב העיר - הרי שבג"צ מתיר! ואם לא היה מדובר ברעננה אלא באום-אל-פחם - האם כבוד בית המשפט היה מתיר?? קיום כנס מיסיונרי ברעננה היא פרובוקציה כנגד כל תושבי רעננה ומתן היתר של בית המשפט לקיום אירועים אלה ברעננה הינה פשיטת רגל ערכית ומוסרית".

כזכור, לפני כשבועיים פורסם ב'כיפה' כי עיריית רעננה ביטלה אירוע של מיסיונרים בעיר בעקבות חשש להתלהמות. "עם היוודע להנהלת העירייה על כוונת עמותת ״מצפה לישראל״ לקיים הרצאה ברעננה, ומתוך רצון לכבד את רגשותיהם של תושבי העיר ועל רקע החשש הכבד והממשי להתלהמות שעלולה להידרדר לפגיעה בסדר הציבורי עד כדי חשש לשלומם של התושבים, ניהלה עיריית רעננה מגעים ונסיונות עם העמותה בשיתוף משטרת ישראל, בניסיון להניאם מלקיים את האירוע ברעננה, בהסכמה", נכתב בהודעה מטעם העירייה.

"לצערנו הרב מאחר וניסיונות אלה לא נשאו פרי, נאלצה עיריית רעננה להודיע לעמותה על ביטול האירוע. נמשיך לפעול לרווחת כל תושבי העיר", מסרו עוד.

עם זאת, ביום שישי החליטה שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז לדחות את בקשת עיריית רעננה וקבעה כי יש לקיים את האירוע כמתוכנן בהיכל הספורט בעיר.