ישיבת הסדר חדשה באופקים

מסלול הישיבה יהיה ארוך יותר, התלמידים ישרתו שנתיים וארבעה חודשים וסך כל התכנית תהיה 6 שנים. ראש הישיבה, הרב שנוולד: "הישיבה תהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה ציונית-דתית לעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/13 18:10 ב באב התשעג

ישיבת הסדר חדשה באופקים
יחצ, צילום: יחצ

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר אמש (ב‘) את פתיחתה של ישיבת הסדר בעיר אופקים. מסלול הישיבה יהיה ארוך יותר, התלמידים ישרתו שנתיים וארבעה חודשים וסך כל התכנית תהיה 6 שנים.

לראשונה, בישיבת ההסדר באופקים ובשיתוף צה"ל ומד"א יוכלו התלמידים להשתלב לפרויקט ייחודי נוסף והוא מסלול של פרמדיקים. עם סיום הקורס יתנדבו התלמידים כפרמדיקים במד"א בזמן לימודם בישיבה ובעת שירותם הצבאי ישמשו כפרמדיקים קרביים.

תכנית זו באה מתוך הבנה כי יש חוסר גדול של פרמדיקים בצבא ובמד"א. בנוסף, יחויבו הפרמדיקים, לשמש 'כיחידת הצלה לאומית' באזור לימודיהם.

ראש ישיבת ההסדר באופקים, אל"מ (מיל') הרב אליעזר שנוולד אומר כי "בהקמת הישיבה באופקים שלוחת הישיבה במודיעין, יש הבעת אמון של שר הביטחון, משרד הביטחון וצה"ל במסלול השסדר. המסלול קיים כבר תשע שנים וחולל מהפכה בדפוסי השרות של בני הישיבות בצה"ל וממנו יצאו כחמישים אחוז של פיקוד וקצונה“.

לדבריו, ”בהקמת הישיבה באופקים יש ערך מוסף, המודל של הישיבה יהיה מודל קהילתי, כמו במודיעין משום שהיא אמורה להיות חלק מתהליך ההעצמה של העיר אופקים, ביחד עם ראש העיר הגרעין ותושבי אופקים. הישיבה תהווה בית מדרש שוקק חיים שיפעל בכל שעות היממה. הקמתו תהווה מוקד משיכה לאוכלוסיה ציונית דתית איכותית שתשתלב ותפעל בעיר, ותהפוך אותה לאחת הערים המובילות בנגב".