ישיבת בנ"ע נווה הרצוג זכתה בפרס משרד החינוך

ישיבת בנ"ע נווה הרצוג זכתה בתחרות של משרד החינוך, בה בדקו את מידת הגיוס לצה"ל, טיפול באוכלוסיות מוחלשות וכדומה. בערב הוקרה מיוחד התייחס ראש הישיבה גם לעמונה: "החוק הוא מעל הכל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/16 09:34 יב בכסלו התשעז

ישיבת בנ"ע נווה הרצוג זכתה בפרס משרד החינוך
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

בישיבת בני עקיבא, נווה הרצוג, מכירים בחשיבות ארץ ישראל בכלל ועמונה בפרט, אך מדגישים כי מבחינתם צייות לחוק הוא בראש סדר העדיפויות.

ישיבת נווה הרצוג זכתה בפעם השניה בתחרות, 'מצטיינים ארציים בתחום החינוך הערכי', של משרד החינוך. במסגרת התחרות נבחרים מוסדות החינוך אשר עומדים בכ-17 קריטריונים שנקבעו על ידי המשרד, ביניהם: גיוס מיטבי לצה"ל, טיפול באוכלוסיות מוחלשות, טוהר בחינות ועוד

במסגרת ערב הוקרה שנערך אתמול (א') בישיבה, אמר ראש הישיבה, הרב מאיר אדרי כי "ההישג של הישיבה הוא תוצאה של עבודה קשה של כל הצוות בנווה הרצוג. אנו מחנכים את תלמידנו לפי המוטו: 'העולם הבא שלך, זו הדאגה לעולם הזה של חברך'. עם סל הכלים הזה הם מגיעים רחוק ככל האפשר: בתנועות הנוער, ביחידות הטובות ביותר בצה"ל ולתפקידי מפתח בחברה הישראלית"

בנוגע למשבר עמונה ולפולמוס שנערך בציונות הדתית לגבי שליחת בני נוער לחזק את היישוב, אמר הרב אדרי, "כרגע התקשר אליי הרב דרוקמן והתנצל שלא יוכל להגיע. קראו לו בדחיפות לעמונה. אני שב ואומר לכל תלמידנו: תפקידנו כמחנכים לפרוץ לכל הרבדים באוכלוסייה שיכירו בחשיבות ארץ ישראל השלמה. עם זה, יש לזכור כי החוק הוא מעל הכל".

(צילום: דוברות בני עקיבא)

כזכור, בשבוע שעבר קרא מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, לחניכי התנועה שלא להגיע לעמונה, "מתוך הזדהותנו עם תושבי ארץ ישראל כולה, וביניהם תושבי עמונה היקרים, אני קורא לחבירנו להמשיך לפעול בסניף ולא לנסוע לעמונה או לכל מקום אחר בו עלול להתפתח עימות חזיתי ועקר עם חיילי צה"ל. את אהבתינו לארץ ישראל ואת המחויבות אליה לא נוכיח בהימצאות הנוער מול חיילינו ושוטרינו. לא זו הדרך לשמירה על עמונה, ולא זו הדרך לשמירה על מרחבי ארצנו הקדושה".

עורך עיתון 'בשבע', עמנואל שילה, תקף את דבריו של שחל וכתב כי "אלפי בני נוער היו עולים לעמונה, נאבקים כדי להגן עליה, וגם את תוחרב חלילה - עולים ובונים אותה שוב ושוב עד שההתיישבות תנצח והעריצות והאפליה ירימו ידיים. זו הייתה יכולה להיות פעולה תנועתית מדהימה שמשלבת ציונות פעילה ביחד עם חוויה חינוכית ממדרגה ראשונה, שתיחרט לנצח בליבם של המשתתפים בה. כמו העליות לסבסטיה, כמו העלייה לביריה. עדיין לא מאוחר מדיי. אפשר עוד לשנות כיוון ולייסד את העלייה המסורתית לעמונה, עלייה שתהיה ראויה להיזכר לדורות לא פחות מהעלייה לביריה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן