ישיבות ההסדר בוחנות הארכת משך השירות הפעיל לקצינים

ראשי ישיבות ההסדר נמצאים במגעים עם גורמים באגף כוח האדם בצה"ל, מתוך נכונות להאריך את פרק השירות של קצינים ב"הסדר"

חדשות כיפה אורי פולק 28/06/11 09:20 כו בסיון התשעא

ישיבות ההסדר בוחנות הארכת משך השירות הפעיל לקצינים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

איגוד ישיבות ההסדר וצה"ל נמצאים בתקופה האחרונה במגעים מתקדמים ביחס להארכת פרק השירות הפעיל של קצינים המשרתים במסלול ה"הסדר". ראשי הישיבות הביעו נכונות במסגרת הפגישות להארכת משך שירותם של הקצינים - וייתכן וכבר בחודשים הקרובים תתקבל החלטה סופית בנושא.

עד כה אפשר צה"ל לחיילים המשרתים במסלול ה"הסדר", שפרק השירות הפעיל שלו עומד על כ-16 חודשים בלבד, לצאת לקורסים פיקודיים לתפקידי מפקדי כיתות או קצינים, בתמורה להארכת משך השירות. בדרך כלל חתמו אותם קצינים על שנה נוספת במסגרת הצבא, זאת לעומת קצינים אחרים המשרתים לפחות שנה וחצי עד שנתיים עד תום שנת הקבע הראשונה. תקופה זו מאפשרת לקציני ההסדר לבצע רק תפקיד אחד כקצין לפני שהם חוזרים ללמוד בישיבה, כשבדרך כלל, קצין אמור לבצע שני תפקידי פיקוד או הדרכה לפני תום שנת הקבע.

זאת אולי הסיבה שבגינה קצינים בכירים בצה"ל התבטאו נגד מסלול "הסדר" והעידו, כפי שהעיד מפקד חטיבת הצנחנים היוצא, אל"מ אהרון חליווה, כי מסלול ה"הסדר" איננו "כלכלי" מבחינתו ומבחינת החטיבה. רק באחרונה דווח כי גם מפקד גדוד 101 של הצנחנים החליט שלא לאפשר לביני"שים לצאת לקורסים פיקודיים, בטענות של כדאיות וכלכליות. ייתכן והשלמת המהלך בין איגוד ישיבות ההסדר לבין צה"ל, יהיה זה אשר יפתור את הסכסוך שהתגלע בין שני הגופים.

באיגוד ישיבות ההסדר אישרו את קיומו של המהלך אך סירבו בשלב זה להתייחס לתוצאותיו.