יעלון במכינת עצמונה: אין פתרון קסם לסכסוך הישראלי פלסטיני

שר הביטחון משה יעלון דיבר בכנס המכינות הקדם צבאיות של הציונות הדתית במכינת עצם (עצמונה) והבהיר: "יש לערבים מוטיבציה להמשיך להילחם. נפעל שהסבבים יהיו רחוקים ככל האפשר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/02/15 12:49 ה באדר התשעה

יעלון במכינת עצמונה: אין פתרון קסם לסכסוך הישראלי פלסטיני
דוברות, צילום: דוברות

הגישוש אחר הקול הציוני דתי בליכוד ממשיך. שר הביטחון משה בוגי יעלון וסגנית השר ציפי חוטובלי דיברו היום בכנס המכינות הקדם צבאיות במכינת עצם (עצמונה) ביישוב נווה. בדבריו הבהיר יעלון כי אין פתרון קסם לסכסוך הישראלי פלסטיני.

"פחות משנתיים לאחר מלחמת ששת הימים פרצה מלחמת ההתשה. הכרענו אותה ללא ספק, אבל יש להם מוטיבציה להמשיך להילחם. מלחמה ועוד מלחמה, היום קוראים לזה סבב", אמר יעלון כשהוא טוען שאין באמת דרך לעצור את סבבי התקיפות נגד ישראל מצד הפלסטינים. “בואו נפעל כדי שהסבבים יהיו רחוקים ככל האפשר. נבסס הרתעה שעל בסיסה נוכל להמשיך לפתח את הארץ בכל התחומים".

"אומרים שצריך פתרון לסכסוך ושואלי איך אנחנו לא פותרים את הסכסוך הישראלי פלסטיני", אמר יעלון. “זו גישה מסוכנת של חוסר צניעות לבני אדם. לקב"ה הפטרונות. אנחנו צריכים להיזהר מתחושת העוצמה. איננו מסוגלים לפתור הכל. חיים עם בעיות לא פתרונות".

יעלון התייחס גם לנאומו המתקרב של נתניהו ולתקיפות נגדו ממפלגות השמאל. "חובתנו להשמיע קול בנושא איראן. זה פוליטי? למה עכשיו? כי ב-26 סוגרים הסכם. במקום להתגייס כולם ולתת תמיכה לראש הממשלה כדי שיוכל לעצור את זה במקום היחיד בו אפשר לעצור את זה - בקונגרס האמריקאי, טוענים שזו פוליטיקה. היינו שמחים שלא יהיה ויכוח כזה בכלל".

"גייסנו יותר חרדים מדי שנה, לא על ידי מסע שיסוי נגדם, לא על ידי כפיה, אלא על ידי שמאפשרים להם. עוד לפני החוק המספרים גדלו", אמר יעלון בנושא חוק הגיוס.

בנושא הגיור תקף יעלון בחריפות את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, "אני יכול להציע קרקעות באזורים נחשבים, כדי להגדיל את ההיצע", אמר יעלון, "למשל אזור תע"ש ברמת השרון, נושא שבמשך עשר שנים זה התעכב בגלל התנגדות האוצר. אחרי שנה הייתה החלטת קבינט, ולמרות החלטת הקבינט שבה נאמר בצורה מפורשת שהאוצר צריך לממן חלק מההעברה, כי זה פרויקט לאומי, האוצר לא העביר את הכסף, עשה לנו מה שנקרא הכל כלול: אתם תסתדרו עם תקציב הבטחון כולל הפרטת תע"ש".

"תע"ש זה אלפי יחידות דיור באזור נחשב. הכנסה למדינה של 34 מיליארד שקל על פי שמאים. אבל בשביל להתחיל את זה צריך לתת לי מיליארד כדי להקים מחנה בפריפריה. אני אעתיק את המפעל לרמת בקע. מחנות מחיפה ועד אשדוד, הצעתי לפנות את שדה דב, מחנה השלישות ברמת גן, חלק מתל השומר, השלמת פינוי צריפין, מחנה סירקין. עשרות אלפי יחידות דיור".

"מי התנגד? האוצר כי צריך לתת לי מיליארד כדי להזיז מחנה מפה לשם. זה מכניס 80 מיליארד שקל לקופת המדינה, זה משחרר קרקעות לעשרות אלפי יחידות דיור כדי להגדיל את ההצע ולהוריד מחירים, לא. מע"מ 0. במצב כזה, עם קואליציה כזו, לא הומוגנית, כשאתה לא באמת עם עוצמה להוביל אתה נאלץ להתפשר".

סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי שיזמה את הארוע אמרה: "הבחירות האלה הן על שני נושאים - זהות המדינה, והסקטוריאליות. מדינה שמפריטה את הזהות האזרחית שלה לקובוצות בעם לסקטורים מאבדת את התמונה הכוללת. הציונות הדתית חייבת להבין שהבחירות האלה יכריעו בשאלת הזהות של המדינה עם ממשלת ימין לאומית שתקבע את הזהות שלנו כיהודים או חלילה ממשלת שמאל בראשות ליבני ובוז'י שיובילו סדר יום אזרחי קיצוני אנטי יהודי שבא לבולל אותנו תרבותית".

צפו בדבריו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/22420155447.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/224201515636.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/224201542187.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/224201542375.mp4[/embed]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן