ינון מגל על סוריה: "זה אסון של האויבים שלי. לא מתאבל כשקורים להם אסונות"

חבר הכנסת לשעבר מהבית היהודי יצא נגד הסולידריות שמפגינים בישראל עם פליטי המלחמה בסוריה. "כשאני שומע שזורקים גז בסוריה על ילדים, אני זוכר למי הוא מכוון ולמי ייצרו אותו, אני מגן על הילדים שלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/04/17 14:53 ט בניסן התשעז

ינון מגל על סוריה: "זה אסון של האויבים שלי. לא מתאבל כשקורים להם אסונות"
מירי צחי, צילום: מירי צחי

חבר הכנסת לשעבר ינון מגל, יצא היום (ד') נגד ההזדהות של חלקים בציבור הישראלי עם נפגעי המחלחמה בסוריה.

בראיון לגלי צה"ל אמר מגל כי אמנם מדובר באסון, אך הוא שייך לאוייבים של ישראל, "זה אסון של האויבים שלי, רוצים לחסל אותנו, יורים טילים על ילדים ונשים, אני לא מתאבל כשקורים להם אסונות. את המוסר המערבי הזה נמאס לי לשמוע".

מגל ציין שלפני שחושבים על ילדי שכנתו מצפון, צריך לדאוג לילדי ישראל, "אין חולק שמדובר בזוועות עולם. כשאני אומר שהאויבים שלי הם חלאות אדם וכל יום נהרגים שם עשרות אנשים גם באונס ועינויים אני קודם כל חושב על הילדים שלי". בהמשך הוא עקץ את השמאל שקרא בעבר לירידה מרמת הגולן וכעת קורא לגילויי סולידריות עם הפליטים בסוריה, "חברייך בשמאל אמרו שאפשר לרדת מרמת הגולן תמורת שלום עם אסד. אותו אסד שזורק גז על ילדים".

מגל ציין שהחליט לשבור שתיקה בת שנה וחצי דווקא על הנושא הזה מכיוון שזה "כל כך הטריף אותי". לדבריו, "כשאני שומע שזורקים גז בסוריה על ילדים, אני זוכר למי הוא מכוון ולמי ייצרו אותו, אני מגן על הילדים שלי", הוסיף מגל. "אם אנחנו דואגים לילדים של האויב אנחנו לא מבינים את הסיטואציה".

על השאלה האם הוא מתגעגע לעבודה בכנסת והאם הוא מתכנן לשוב לחיים הפוליטיים הוא אמר" "יש לי הרבה פניות לחזור ולדבר אני לא מדבר כבר שנה וחצי ואין לי כוונה לחזור כרגע. כרגע זה ממש לא רלוונטי, אני עושה לביתי ונורא טוב לי, זה מחיר גדול להיות בציבוריות הישראלית, אני שילמתי מחיר מאוד מאוד יקר, מה שעברתי היה מחיר מאוד גדול בבוא היום נספר. אני מאמין בדבר אחד - הכל לטובה".

בניגוד למגל, יצאו השבוע בארגון רבני בית הלל בקריאה הפוכה לעשיה למען הפליטים בסוריה. "החובה לדאוג לשכבות החלשות הנתונות במצוקה מגובה בטענה מוסרית: גם אתה היית שם", נכתב בהודעת הארגון, "אתה, האדם מישראל המצווה במצוות, בוודאי מבין את טיבה של המצוקה ותוכל להזדהות עם מי שנתון בה. נושעת בחסד אלוקים - לכן מחויב אתה לנהוג ברגישות ובאכפתיות, שכן לשם כך הוציא ה' אותך ממצרים. הגיון דומה זוכה לביטוי בדורותינו בעקבות השואה. האירוע הנורא הצורב את תודעתנו הציבורית מחייב במעשים מיוחדים בקבלת אתגרים לאומיים ומוסריים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן