ימין חדש עולה: אלדד ובן ארי הקימו את מפלגת "עוצמה לישראל"

השניים ירוצו באופן עצמאי לכנסת, כמפלגה שתעמוד מימין לליכוד ולבית היהודי. בן ארי: אנחנו היחידים שמייצגים את הנאמנות לעם ישראל, לא נצטרף לממשלה שתקפיא את ההתיישבות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/11/12 14:43 כח בחשון התשעג

ימין חדש עולה: אלדד ובן ארי הקימו את מפלגת "עוצמה לישראל"
יחצ, צילום: יחצ

חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי הודיעו היום (ג') על הקמת מפלגה עצמאית שתרוץ לכנסת הבאה, תחת השם "עוצמה לישראל". השניים השיקו היום את הקמפיין הרשמי שלהם: "אם אין חובות - אין זכויות". המפלגה העצמאית מכוונת כלפי הציבור הימני והימני קיצוני בישראל.

"אנחנו מודיעים על הקמת סיעה חדשה, אבל אי אפשר לדבר פוליטיקה לפני שנדבר על דרום הארץ. בשעה הזו שבה מיליון אזרחים יושבים במקלטים תחת איום טילים, ממשלה שאין לי דרך אחרת להגדירה חוץ ממטורפת ממשיכה לספק חשמל ומים לרצועת עזה", אמר אלדד, שציין כי "זה אחד הדברים שאנו רוצים לשנות כשאנו מתייצבים כסיעה חדשה בזירה הפוליטית. חוסר הביטחון בדרום משקף גם תמונה של חוסר ביטחון במרכז הארץ. אם יש טרור שמאיים עלינו מבחוץ יש טרור של מסתננים שמאיים עלינו מבית וגם בדבר הזה נעסוק".

לדברי אלדד, בימין נוצר ואקום בעקבות ההסכם בין ליברמן לנתניהו. "הם ישבו ברשימה אחת עם דן מרידור. דרעי גורר את ש"ס שמאלה לימי אוסלו, ולכן יש צורך בימין אידיאולוגי שיאמר דברים שנשכחו - בלי חובות אין זכויות. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל". בהתייחס לאיחוד הלאומי העריך אלדד כי הוא "מתפרק" וכי "ככה לא מנהלים מערכת פוליטית, לפיכך אנחנו מברכים את בחורינו, כצל'ה ואורי אריאל, שחוזרים הביתה למפד"ל. אין לנו ספק שהם ידאגו למגזר הדתי-לאומי, אבל לנו יש סדר יום אחר".

מיכאל בן-ארי הסביר כי המפלגה "מתכוונת למה שהיא אומרת, לא מדברת אלא עושה. אנחנו נצטרף לקואליציה לא תמורת תפקידים או תקציבים, אלא אך ורק תמורת יישום העקרונות שיוסיפו עוצמה לישראל. אנחנו מייצגים את הנאמנות לעם ישראל".

השניים הודיעו כי בניגוד ל"בית היהודי" ולאנשי "תקומה", הם לא מתכוונים להצטרף לממשלה שמקפיאה את ההתיישבות או דוגלת בפתרון של הקמת מדינה פלסטינית. במפלגה החדשה ירוצו בנוסף גם עו"ד איתמר בן גביר, פעיל הימין ברוך מרזל, אריה קניג ממובילי ההתיישבות במזרח ירושלים, עו"ד אלעד כהן והפעילה החברתית מאי גולן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן