יושבת ראש תא הסטודנטים של הליכוד בבר אילן: "אי שירת נשים איננה הדרה"

בעקבות הפרסום על סירוב האוניברסיטה הדתית לקיים שירת נשים בטקס יום השואה, סטודנטים מגיבים ותומכים במהלך: "זה הגיוני ומתבקש שיכבדו את כל הסטודנטים".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/05/16 12:34 כד בניסן התשעו

יושבת ראש תא הסטודנטים של הליכוד בבר אילן: "אי שירת נשים איננה הדרה"
אבישי טייכר-cc-by, צילום: אבישי טייכר-cc-by

לא תתקיים שירת נשים בטקסים רשמיים באוניברסיטת בר אילן. כך פורסם אתמול (א') בחדשות 10, לאחר שהסטודנטית יפעת בליסיאנו, ביקשה לשיר בטקס יום הזיכרון לשואה וסורבה - בטענה שאין שירת נשים.

בליסיאנו, שעומדת בראש להקת רוק של נשים, אמרה ל'כיפה' כי היא קיבלה תמיכה רבה מסטודנטים, שלא ידעו שעד היום היה נהוג באוניברסיטה לא לתת לנשים לשיר: "זו הוראה מלשכת הרב בשביל לכבד את הסטודנטים הדתיים". לדבריה של בליסיאנו אין רוב גדול מספיק שימחה נגד המהלך: "זה נורא מעצבן ובאמת עד היום זה לא דובר, אך לא נראה לי שמשהו באמת ישתנה".

בדיון סוער שהתרחש אמש לאחר פרסום הכתבה בקבוצת הווטאספ של תאי הסטודנטים באוניברסיטה, התברר כי למרות שקיימים מתנגדים לנוהל אי השירה, הקול הבולט היה דווקא נגד שירת נשים. תא הסטודנטים היחידי שהביע התנגדות בפומבי היה של תנועת נאמני תורה ועבודה.

(צילום: צילום מסך)


סטודנטים שהם עובדי אגודה, סיפרו ל'כיפה' כי הם תומכים בשירת נשים ומתנגדים להתנהלות של לשכת הרב, אך חששו לחשוף את שמם כי פחדו שהדבר עלול לפגוע בהם, בגלל הציביון הדתי של האוניברסיטה. יו"ר אגודת הסטודנטים אדם ארבל הורה לעובדי האגודה לא להגיב בכלל בנושא.

יו"ר תא הסטודנטים של הליכוד בבר אילן, בר אבלי, סיפרה ל'כיפה' כי היא דווקא תומכת בלשכת הרב, וחושבת שההחלטה מכבדת את אורח החיים הדתי של הסטודנטים: "בר אילן היא מקום שיש בו ציבור גדול של סטודנטים שהגיע למקום, בשל הציביון הדתי שלו. אי אפשר לבוא ולכפות עליו, להיות נוכח בטקס שהוא רוצה להיות בו, בצורה שלא מתאימה לו".

אבלי טוענת כי אי שירת הנשים אינה הדרה, שכן לא תתקיים בכלל שירה: "הפשרה של אי השירה לא מפרידה בין הסטודנטים. להיפך, מדובר בפשרה שאמורה לעזור לכולם. מכיוון שבר אילן מציג את עצמו כמקום דתי, אפילו סמל האוניברסיטה מכיל את ספר התורה, זה הגיוני ומתבקש שיבואו ויכבדו את כל הסטודנטים. לכן אני לא חושבת שזה פוגע. אם היו מקיימים אך ורק שירת גברים אפשר היה להתלונן על אפלייה, אבל פה אין בכלל שירה".

סטודנט אחר, עובד באגודה שביקש שלא להזדהות, אמר ל'כיפה' כי הפשרה, הגיעה בעקבות הלחץ התקשורתי: "האוניברסיטה בכלל רצתה להביא זמר ולשלם לו, אבל בגלל שהסיפור התפוצץ החליטו שלא תהיה בכלל שירה".

אגודת הסטודנטים מסרה בתגובה ל'כיפה' על הטענות שהועלו בכתבה: "אגודת הסטודנטים אינה תומכת בהדרת נשים. יתרה מכך, להקת הרוק הנשית- "הזאבות" עתידה להופיע באירוע יום הסטודנט של האגודה ב25.5 בלייב פארק ראשל"צ. אירוע טקס יום השואה כמו אירועים נוספים נעשים בשיתוף פעולה מלא ובתמיכת האוניברסיטה, קמפוס בר אילן בעל צביון דתי ולכן אנו מכבדים את הכללים של האוניברסיטה".