יו"ר וועדת חוץ ובטחון נגד שר הביטחון:נמל בעזה יגביר את הטרור

ח"כ אבי דיכטר הגיב לדבריו של שר הביטחון בנוגע לבניית נמל בעזה ושיקום הרצועה. "נמל בעזה יכול להיבנות רק לאחר שהרשות הפלסטינית תפרז בפועל את הרצועה מנשק צבאי ותכיר בהסכמים שנחתמו בינה לבין ישראל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/10/16 12:07 כד בתשרי התשעז

"נמל ימי בידי חמאס, משמעותו הגדלה דרמטית של יכולות הלחימה של מחבליו מעזה נגדנו" אמר היום יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר בתגובה לדבריו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בנוגע לשיקום רצועת עזה. ליברמן אמר בראיון לעיתון הפלשתיני 'אל-קודס' כי במידה והחמאס יפסיק את חפירת המנהרות לתוך שטחי ישראל, יעצור את ירי הרקטות ואת ההתחמשות המתמדת ישראל תסיר את המצור מהרצועה ותשקיע משאבים רבים בשיקומה, כולל בנייה של נמל, אזורי תעשייה ושדה תעופה בתוך הרצועה.

ח"כ דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו כי "החמאס, המתפקד כארגון טרור ומתעצם ביכולותיו הצבאיות, יהפוך בוודאות את הנמל לשער הקליטה של יכולות צבאיות משופרות לאין שיעור בהשוואה ליכולות הנוכחיות".

"נמל בעזה יכול להיבנות רק לאחר שהרשות הפלסטינית תפרז בפועל את הרצועה מנשק צבאי ותכיר בהסכמים שנחתמו בינה לבין ישראל" הדגיש דיכטר. "הפיכת סדר הדברים כמוה כהקדמת קנה לוושט, כלומר סיכון ממשי לביטחונם של תושבי ישראל. היעד חייב להיות הסכם כולל עם שלבים מובנים, שבו כל צד נבחן על פי ביצועיו בטרם מעבר לשלב מתקדם יותר, עד להסכם המלא".

דובר חמאס בעזה, חאזם קאסם, אמר ל'אל-קודס' בתגובה לדבריו של ליברמן כי העם הפלסטיני זכאי להחזיק בנמל ימי ובשדה תעופה מבלי שייסחט. לדבריו, המנהרות, הטילים ושאר אמצעי הלחימה הם אמצעים לגיטימיים להתנגד לכיבוש ולתקיפות החוזרות ונשנות של ישראל, כהגדרתו.