יו"ר הכנסת: "עמדתי העקרונית היא שארץ ישראל כולה שלנו"

ח"כ ראובן ריבלין פתח את שנת הלימודים ביישוב איתמר, ביקר בבית משפחת פוגל ז"ל ואמר כי עמידתם של המתיישבים מהווה "אות ומופת לחוסן של יהודים השבים לארצם"

חדשות כיפה אורי פולק 31/08/11 13:43 א באלול התשעא

יו"ר הכנסת: "עמדתי העקרונית היא שארץ ישראל כולה שלנו"
באדיבות מועצה אזורית שומרון, צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ביקר היום (ד') ביישוב איתמר, זאת לרגל פתיחת שנת הלימודים ביישוב. מלווה בראש המועצה, גרשון מסיקה, נפגש ח"כ ריבלין עם בני כיתות א' וביקר בהמשך גם בביתה של משפחת פוגל ובבית המדרש של ישיבת ההסדר הפועלת ביישוב, בה לימד הרב אודי פוגל ז"ל.

"בחרתי לפתוח כאן את שנת הלימודים מתוך הזדהות והצדעה לאנשי המקום, שלאחר מכה כה קשה הוכיחו בעוז רוחם, כי איש לא יוכל להם ולא יעמוד במבחן שבו הם עמדו", אמר ריבלין במהלך הסיור. לדבריו, "אי אפשר שלא להתפעל מעמידתם של היושבים כאן. זהו אות ומופת לחוסן של יהודים השבים לארצם. ההתיישבות בישראל, הציונות, היא מדיניות של התנחלות. בכל מקום שבו יושבים יהודים - שם יהיו לימודים. באתי לכאן כדי להביע תקווה, שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה".

ריבלין ציין כי תפיסתו העקרונית היא ש"ארץ ישראל כולה שלנו" וכי "שלום ייכון כאן רק כאשר כולם ירצו באמת לחיות יחד, איתמר איננה מכשול לשלום, והוא ייכון אם הפלסטינים ירצו בשלום אמת".

בהמשך ביקורו הגיע ריבלין גם לבית הספר היסודי ביישוב ואמר לתלמידי כיתות א' כי הם "זריזים בבניין הארץ, שהרי אין דבר העומד בפני מי שרוצה לבנות את הארץ". הוא איחל הצלחה לתלמידים החדשים ואמר להם כי הוא מקווה שהם יהיו "אנשים היכולים לעמוד על דעתם ולפרש את דעתם".

ראש המועצה, גרשון מסיקה, שאירח את הביקור, הודה ליו"ר הכנסת על כך שהגיע להזדהות עם איתמר והביע תקווה "שהממשלה תשכיל לתת לילדים הנפלאים הללו כיתות ראויות ללימודים, כפי שזוכים לכך ילדי ישראל בכל מקום. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תפסיק את מניעת בניית כיתות ובתי ספר ביהודה ושומרון ותאפשר לכל ילד וילדה לימודים בתנאים כמו כל ילד אחד בארץ".