יו"ר הכנסת מנע כנס של הרשימה המשותפת לציון "50 שנה לכיבוש 67"

ברשימה המשותפת זועמים על ח"כ אדלשטיין וטוענים כי "מנהל את הכנסת כמטה הליכוד ולא כבית נבחרים". לטענתם הם מתכוונים לפנות בנושא ליועץ המשפטי לממשלה

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/04/17 09:59 ד באייר התשעז

יו"ר הכנסת מנע כנס של הרשימה המשותפת לציון "50 שנה לכיבוש 67"
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת כועסים על כך שלא מאפשרים להם לקיים בכנסת כנס לציון הכיבוש. לטענתם, יו"ר הכנסת שמנע את האירוע נהג שלא כחוק. כך פורסם בידיעות אחרונות.

לצד ציון 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים, רצו חברי הכנסת הערבים לקיים כנס תחת השם '50 שנה לכיבוש 67'. לאחר שיו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, החליט למנוע את את קיום האירוע בכנסת, מאיימים ברשימה המשותפת לפמות לערכאות משפטיות. "אדלשטיין מנהל את הכנסת כמטה הליכוד ולא כבית נבחרים", טוענת ח"כ עאידה תומא־סלימאן, שפנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לטענתה, "ההחלטה שקיבל יו"ר הכנסת הינה פגיעה חמורה בדמוקרטיה וחופש הביטוי, ופגיעה בזכות חברי הכנסת כשליחים של ציבור שלם להביע את דעתם. היו"ר מנסה לכפות את דעתו בהתערבות שאינה בסמכותו. כנראה שהוא שכח, אך הכנסת הינה בית המחוקקים שבו מנהלים דיונים וחילופי דעות, וזה לא טבעי שבחר להשתיק את הקול שמנגד"

גם חברה לרשימה ח"כ דב חנין, הגיב בצורה דומה ואמר כי "יו"ר הכנסת חייב להבין שהכנסת היא זירה של ויכוח ציבורי. לא רק עמדותיהם של אדלשטיין, בנט וליברמן לגיטימיות, אלא גם קולם של מי שמתנגד לכיבוש ומציע עתיד אמיתי לשני העמים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן