יונתן ברנסקי: "מי שמפרסם שאני קורא תיגר על בנט לא דיבר איתי"

אל"מ במיל' ברנסקי מספר כי הוא מצטרף לבית היהודי משום ש"שאם רוצים להשפיע וצריך לשנות, אז זה צריך להיות מבפנים", מודה כי התמיכה במפלגת יחד הייתה טעות ומדגיש כי הבית היהודי צריכה לייצג את הציבור הדתי לאומי ולא להפוך ל"מפלגת כל אזרחיה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 17:14 ט בחשון התשעז

יונתן ברנסקי: "מי שמפרסם שאני קורא תיגר על בנט לא דיבר איתי"
חגי אורן-cc-by-sa, צילום: חגי אורן-cc-by-sa

אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, שפיקד בעבר על גדוד "נצח יהודה" ומשמש כמנכ"ל עמותת נצח יהודה, מוביל ומעורב בתהליכי גיוס חרדים לצה"ל, התראיין למוסף "אתנחתא" של העיתון "בשבע". בספטמבר האחרון הודיע ברנסקי כי הוא יתמודד בפריימריז בבית היהודי וכעת הוא מסביר מדוע בחר לתמוך דווקא ב"יחד" בבחירות האחרות ומדוע הוא מאמין כי הבית היהודי פתוח לשינויים.

בבחירות הקודמות תמך ברנסקי במפלגת "יחד" בראשות אלי ישי ויוני שטבון, באירוע פתיחת מטה המפלגה בפברואר 2015 אמר ברנסקי כי זו המפלגה היחידה שמשלבת את התורה במרכז החיים יחד עם נאמנות למדינה.

היום אומר ברנסקי כי "זו טעות שלי ואני מודה בה. הייתה תחושה שאי אפשר לשנות בתוך הבית היהודי, שהם לא קשובים ושהם בדרך להיות מפלגת כל אזרחיה. שילוב חרדים ודתיים לאומיים הוא נושא שאני מאמין בו. האם ב'יחד' זה היה גימיק, חיבור של שני אנשים שעליו בנו אידיאולוגיה? אני לא יודע" אמר ברנסקי והודה כי טעה בבחירות הקודמות "אני מאמין שאם אנחנו רוצים להשפיע וצריך לשנות, אז זה צריך להיות מבפנים".

העיתונאית עפרה לקס, שראיינה את ברנסקי, שאלה אותו האם יתמודד לראשות המפלגה, ברנסקי ענה כי "אני לא עוסק בזה כרגע, הבחירות הן בעוד שנתיים. מי שמפרסם שאני קורא תיגר על בנט לא דיבר איתי. אני רוצה לחזק את דמותה היהודית של מדינת ישראל עם הרבה כבוד וסובלנות. אני בא מתפיסת עולם מאוד ברורה, לא בדקתי לאן הרוח נושבת ואז ניסחתי לי תפיסה שתדבר אל הציבור. הפוך. אני מרגיש שיש לי כוחות ואני רוצה לנצל אותם לטובת עם ישראל".

ברנסקי לא מתעלם מכך שהוא מעוניין בשינויים מסויימים במפלגת הבית היהודי. "אני רוצה שהבית היהודי יצהיר שהוא מייצג את התפיסה הדתית-לאומית ולא מפלגה שמנסה להיות מפלגת כל אזרחיה, שמטשטשת את המסר שלה כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להתחבר אליה. אני מאוד בעד שדתיים, חילונים וחרדים ימצאו בית בבית היהודי, אבל מכנה משותף רחב הוא לא תמיד רדוד, וזו לא הדרך להשפיע ולחבר. אם אנחנו רוצים באמת לקדם את מדינת ישראל כפי שאנחנו מאמינים שצריך לקדם אותה, אז מציגים תפיסת עולם ברורה ושלמה ולזה אנשים יצטרפו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן