יוזמה להקלה בהשגחה במלונות בת"א בעקבות המצב נענית בסירוב מצד המשגיחים

בעקבות תפוסה נמוכה במלונות, הכריעה רבנות ת"א כי משרות המשגיחים יצומצמו כדי להקל על העסקים. משגיחים פנו להסתדרות בבקשה למנוע המהלך. ראש המועצה הדתית: "מגלים אטימות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/08/14 12:28 יא באב התשעד

יוזמה להקלה בהשגחה במלונות בת"א בעקבות המצב נענית בסירוב מצד המשגיחים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בעקבות מבצע צוק איתן, התאחדות בתי המלון בתל אביב פנתה לרבנות בעיר בבקשה להתחשב במצב הקשה בו שרויים בתי המלון, הנמצאים בתפוסה נמוכה ביותר ולאפשר צמצום ההשגחה למשמרת אחת ביום.

בתגובה, הודיעה רבנות תל אביב כי תיענה לבקשה באופן ששעות ההשגחה יחפפו את שעות עבודת המטבחים ובכל בית מלון על פי היקף העבודה, מתוך רצון להתחשב במצב הכלכלי הקשה, ומאידך לשמר רמת כשרות בסיסית.

בעקבות ההחלטה, פנו מספר משגיחים במלונות אל ההסתדרות בבקשה לבטל את ההחלטה שתפגע בהם כלכלית. ראש המועצה הדתית בעיר אלדד מזרחי זועם על הדברים: “לצערי הרב תלונתם של משגיחים אחדים מבתי המלון מגוחכת ומוציאה שם רע לרבנות. הלחימה בדרום אך נגמרה, עסקים קורסים, בתי המלון בעיר בתפוסה של 20%, מצמצמים בעובדים וקומץ משגיחים בבתי מלון שגם בימי שגרה לא מצטיין בנוכחות מלאה, מגלה אטימות על כמה ימי חופשה שייתכן 'ויקוזזו לו' מהיתרה".

"היינו מצפים כי קומץ זה של משגיחים, שרוממות הכשרות בגרונם, ישמשו דוגמא במיוחד בתקופה זו ויירתמו ולו במעט כמו רוב המשגיחים בבתי המלון למאמץ הכולל לסייע לענף ממנו הם מתפרנסים", הוסיף מזרחי.

תגובת הרבנות הראשית לישראל: "הרבנות הראשית לישראל מברכת על יוזמת הרבנות תל אביב להקל על ענף המלונאות בשעתו הקשה. בעקבות הלחימה בדרום ירדה תפוסת בתי המלון וצומצמה כלל הפעילות, כולל פעילות הטעונה השגחה. לאור הקושי הכספי בהחזקת עובדים נענתה הרבנות תל אביב לבקשת בעלי המלונות וצמצמה את שעות ההשגחה במלונות שבהם צמצום כלל הפעילות אפשר זאת, מבלי לפגוע ברמת הכשרות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן