יוזמה: א´ אלול – ראש השנה לבעלי החיים

ארגוני בעלי החיים יוזמים את קביעתו של א´ באלול כ"ראש השנה של בעלי החיים", במטרה לעסוק בחשיבות ההלכתית של "צער בעלי חיים" ובהגברת החיבור העמוק בין בני האדם ליצורי הטבע

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/08/12 08:34 א באלול התשעב

יוזמה: א´ אלול – ראש השנה לבעלי החיים
-=RoBeE=- -cc-by-nd, צילום: -=RoBeE=- -cc-by-nd

ארגוני בעלי החיים וארגונים יהודיים יוצאים ביוזמה חדשה המבקשת לקבוע היום (א'), א' אלול, את "ראש השנה של בעלי החיים". היוזמה נשענה על דברי המשנה הקובעת את א' אלול כראש השנה "למעשר בהמה" ומבקשת לחדש את המסורת ולקבוע את היום כיום המוקיר את הקשר בין בני האדם לבעלי החיים, להגנתם והוקרתם.

בהזמנה שהופצה על ידי המארגנים ברשת נכתב כי מטרת היום היא "להגביר המודעות לחיבור העמוק בין בני אדם לבעלי חיים ולהגנה שהם ראויים לה". המארגנים מציעים לקיים "סדר", בדומה לסדר ט"ו בשבט, במהלכו יילמדו מקורות הנוגעים לבעלי חיים ולהגנתם ובכך, באמצעות הלימוד, להביע את החשיבות ההלכתית של "צער בעלי חיים".

המארגנים מציינים כי "הצורך ביום כזה הוא דוחק, העולם התעשייתי המודרני הרחיק אותנו מבעלי חיים, במיוחד מה'בהמות' המשמשות בחקלאות. אבותינו לא היו מדמיינים ריחוק כזה מבעלי חיים, אף לא את האכזריות הקשה בה אנו מתייחסים, בתעשיות שלנו, ליצירי האל שנפש חיה בהם. אין מתאים מא' באלול ליום מודעות לבעלי חיים: בפתח החודש שמוקדש לרחמים ולחשבון נפש".