יהודה וקסמן למקובלים: ביקורכם מחליש את הורי החטופים

אביו של נחשון וקסמן יוצא נגד המקובלים הטוענים שהם יכולים למצוא את החטופים וטוען שמדובר בבלבול מוח. על האפשרות שיבקר בבית משפחות החטופים: "זאת תהיה שטות מצדי אם אלך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 18:25 כז בסיון התשעד

יהודה וקסמן למקובלים: ביקורכם מחליש את הורי החטופים
דוברות, צילום: דוברות

יהודה וקסמן, אביו של החייל החטוף נחשון וקסמן ז"ל, יוצא נגד תופעת המקובלים המגיעים לבקר את משפחות החטופים, נוטעים תקוות שווא ומבזבזים לריק את זמן המשפחות. את הדברים אמר במפגש בפורום "ליל שישי אקטואלי" שהתקיים בירושלים ביום חמישי האחרון עם צעירים חרדים.

וקסמן סיפר לראשונה כי במהלך ימי המתנה מורטי העצבים עם חטיפת בנו נחשון וקסמן הי"ד ב-1994, "באו אליי מקובלים של 'הוקוס פוקוס', שהנחו אותי להגיד כך וכך כדי להניע דברים". עוד סיפר כי "מקובלים אחרים שהגיעו אליי ואמרו שיש לחפש את בני במקום כזה או אחר".

וקסמן מספר כי בתגובה הודה "להם בנימוס כדי לא לפגוע בהם, למרות שחשבתי שמדובר בבזבוז זמן". הוא מעיד על עצמו שהוא "אדם רציונלי המסתכל על העולם לפי המציאות שלו", ואומר: "את החשיבות האמיתית ראיתי באמצעים האופרטיביים שנקטו כוחות הביטחון, וכן בתפילות ובתמיכה מצד חברים ומשפחה. כשהגיעו אותם מקובלים זה הפריע לי, כי לא היה בזה עניין. כששומעים ההורים שיש תפילות בכל מיני מקומות - הם מקבלים מזה כוח. אבל כשבאים לבלבל את המוח - זה ברור שזה מחליש וזה לא לעניין".

וקסמן התייחס לאפשרות שייפגש עם שלושת משפחות החטופים: "אני לא נפגשתי עם ההורים ואני לא הולך להיפגש איתם. גם לא התקשרתי אליהם. זאת תהיה שטות מצדי אם אני אלך אליהם, שכן אצלנו המקרה נגמר לא טוב; הבן שלי נרצח, ואילו ההורים האלה - יש להם תקווה. עכשיו הילדים שלהם בשבי. חיים. ואילו כשאני מגיע לשם- והם רק רואים אותי, הם נזכרים במה שקרה אצלי, וזה יכול לשנות את מצב רוחם, ויכול להנמיך את האמונה והתקווה שלהם. זאת שטות מצידי אם אלך להיפגש איתם או לדבר איתם". הוא קינח בתקווה כי ילך להיפגש עם ההורים "כאשר הבנים יחזרו אליהם ונעשה סעודת הודיה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן