טראמפ בישראל: "אני מגיע לארץ הקדושה. אנחנו אוהבים את ישראל"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נחת בישראל והצהיר כי ימשיך "להילחם בטרור באידיאולוגיה האכזרית שמאחוריו". ראש הממשלה נתניהו בירך על הגעתו ואמר כי הוא "מקווה שיום אחד ראש ממשלה ישראלי יוכל לטוס מת"א לריאד"

חדשות כיפה 22/05/17 14:28 כו באייר התשעז

טראמפ בישראל: "אני מגיע לארץ הקדושה. אנחנו אוהבים את ישראל"
טראמפ, מלניה, ישראל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

זה קרה. לראשונה מאז נבחר לנשיאות, נחתו היום (ראשון) דונלנד טראמפ ורעייתו מלניה בישראל. את בני הזוג הנשיאותי קיבלו בטקס חגיגי, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה וכן שרי הממשלה.

בטקס נטלו חלק גם תזמורת צה"ל ומשמר הכבוד. הנשיא ריבלין היה ראשון הדוברים, "אתה ידיד אמת של מדינת ישראל ושל העם היהודי", הוא אמר והוסיף כי "העולם זקוק לארה"ב חזקה, המזרח התיכון זקוק לארה"ב חזקה, ישראל זקוקה לארה"ב חזקה".

בהמשך דיבר נשיא המדינה על החשיבות הרבה שמעניקה ארה"ב לעיר הבירה של ישראל, "ירושלים היא הלב הפועם של העם היהודי מזה 3000 שנה".

נתניהו מקבל את פניו של טראמפ

נתניהו מקבל את פניו של טראמפ פלאש 90. הדס פרוש

שני דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "אדוני הנשיא, טסת עכשיו מריאד לת"א. אני מקווה שיום אחד ראש ממשלה ישראלי יוכל לטוס מת"א לריאד. אני בטוח שתחת הנהגתך, הברית בין ארה"ב לישראל רק תלך ותתחזק". בהמשךהוסיף נתניהו: "ידינו מושטת לשלום לכל השכנים שלנו, כולל הפלסטינים".

טראמפ פתח את נאומו בברכת "שלום" בשפה העברית והוסיף: "אני מגיע לארץ הקדושה על מנת לאשר מחדש את הברית בין ארצות הברית לישראל. במהלך המסע שלי בימים האחרונים גיליתי סיבות חדשות לתקווה", אמר טראמפ, "נמשיך להילחם בטרור באידיאולוגיה האכזרית שמאחוריו. אנחנו אוהבים את ישראל, אנחנו מכבדים את ישראל".

הנשיא האמריקני מתחיל את ביקורו הקצר בישראל

הנשיא האמריקני מתחיל את ביקורו הקצר בישראל פלאש 90. הדס פרוש

לאחר הנאומים עבר נשיא ארה"ב בליווי ראש הממשלה על פני סגל א' ולחץ את ידיהם של השרים והבכירים. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס לקרבת ביקורו של נשיא ארה"ב ליום ירושלים ואמר לו: "ברוכים הבאים לישראל אדוני הנשיא. יומולדת 50 לאיחוד ירושלים, מצפים שתהיה נשיא ראשון שמכיר בירושלים מאוחדת".

מבצע הביקור של טראמפ בישראל

מבצע הביקור של טראמפ בישראל פלאש 90. יונתן סינדל

כ-11 אלף שוטרים משתתפים במבצע האבטחה של הביקור, שקיבל את השם "מגן כחול". מי שמפקד על המבצע הוא המפכ"ל רוני אלשיך. את סביבתו הקרובה של טראמפ מאבטחים אנשי השירות החשאי האמריקני, מלווים באנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ.

בהמשך היום יבקר טראמפ בכנסיית הקבר ולאחר מכן יסייר ללא ליווי ישראלי בכותל המערבי. בשעה 18:00 ייפגש הנשיא האמריקני עם ראש הממשלה ובתום הפגישה יארחו בני הזוג נתניהו את בני הזוג טראמפ לארוחת ערב פרטית במעון ראש הממשלה בירושלים.